Vad är det för fel på folk?!

Publicerat: 2012-10-23 Kl: 23:01:25 | I kategori: Min dag

Är så arg idag. Eller mest förbannad egentligen.
Varför? Jo, jag var på väg till jobbet imorse, runt 06.30 tiden. Brukar ju inte vara någon trafik nästan alls då.

Cyklar över stora korsningen till sjukhuset, då jag ser en bil komma i FULL FART - kör mot rött (när jag har grönt!) och rakt emot mig. I all hast får jag vika åt sidan för att förhindra att en olycka sker. Naturligtvis trillar jag med cykeln, viker in foten som hamnar under och får det hela över mig. Även armbågen och handleden får sig en smäll.
Är mest chockad då och känner inte så mycket. Tror ni att människan i bilen stannar? N.E.J. Förjävligt rent ut sagt. Kunde ju gått illa för fasen!

En gullig dam kommer däremot fram och frågar hur det är. Sedan säger hon i all välmening "Nu får du ta det lugnt resten av dagen..." - jovisst, är på väg och ska jobba en A-tur på avdelningen, vilken vårdpersonal i världen vet att den kommer allt annat än stillsam :)

Kände rätt fort att jag var tvungen att linda foten när jag kom fram. Tog även smärtstillande hela dagen, och bet ihop. Gnäller inte onödan om man säger så.

Det höll väl till em nån gång. Som tur var, i slutet av mitt pass.
Sen dess har det blivit sämre och mer svullen. Och det gör så FÖRBANNAT ONT!!!

Fick till och med (såklart!) ställa in mitt älskade spinnigpass idag...! :(

Vill inte detta, hatar att göra illa mig och känna mig begränsad.

Som tur är så jobbar jag inte förrän kväll imorgon, men blir det sämre får jag nog se till att få den röntgad.

Vad tror ni det första var som jag tänkte när jag precis hade trillat? "Fan, nu kommer jag inte kunna springa på ett tag.." alltså så nördig man är :)

Nu ska jag sova bort smärtan! Hoppas er dag varit betydligt bättre!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Camilla - Millasträning

Nämen fy! Tur att du klarade dig utan att bli påkörd(!), men ändå förjävligt. Hoppas foten blir bra snabbt. Kram

Svar: Ja du, det var det! Tack snälla för omtanken! kram
SysterMalin

2012-10-24 @ 06:09:47
URL: http://millastraning.blogg.se
Postat av: Emelie Ev

Herregud! Det kunde slutat riktigt illa! Vilken chockupplevelse! Obehagligt! :( Hoppas det läker snabbt! Vila ordentligt! Kram

Svar: Jag vet! Man får tänka så, att det kunde varit mycket värre! Nu mår jag bra igen, som du kanske sett på jobbet :) Antar att du är ledig? Hoppas helgen är fin. Kan vi jobba ihop nån gång? nehe. kram
SysterMalin

2012-10-25 @ 16:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback