Vidrig natt

Publicerat: 2012-11-19 Kl: 14:51:26 | I kategori: Min dag

Nej usch, fy och blä vilken vidrig pass.... Jobbade och hade min sämsta natt på länge. Gick bra fram till ca 04-tiden. Började må jätteilla och få ont i magen. Blev bara värre. Och en enorm trötthet kom över mig. Ni vet, tillslut är man nästan gråtfärdig. Men man har inget val. Fortfarande ta hand om sina sjuka patienter som behöver vår hjälp. Bara bita ihop.
Hade någon liknade episod under tiden jag var undersköterska och jobbade natt. Men har fungerat utmärkt sedan dess. Klart man är trött, men jag har inga problem med nattjobbet faktiskt. Tills inatt... Kräktes faktiskt ett par gånger tillslut. Tvi!
Gick strax innan rapporteringen, kröp hem, försökte få i mig frukost. Men en halv clementin och lite mjölk var det hela. Nåja, var i säng strax efter 07 och sov väl fram till 12.30... 
Mår ändå bra nu, så det var nog sömnbrist. Var vaken under nästan 25 h igår... 
Nu ska jag hoppa in i duschen och ta mig ut för en lugn promenad i  det soliga höstvädret.
 
Kram och trevlig måndag!!
Kommentarer
Postat av: Karro

Jag är så imponerad av alla som klarar av att jobba natt,.
Hoppas det går bättre nästa gång.
Kram

Svar: Gulligt av dig. Är dags för natt till helgen igen, men hoppas också det bara var något tillfälligt. Hoppas däremot att du hade en förträfflig sömn :) kram
SysterMalin

2012-11-19 @ 16:29:48
URL: http://livskraft1.blogspot.com
Postat av: Malin

Har också varit med om det där och det är som du säger vidrigt!! I mina fall har det också handlat om sömnbrist och ibland att jag även ätit dåligt. Kroppen slår bakut helt enkelt. Hoppas du inte ska jobba en natt till nu? Skönt att du mår bättre, unna dig att vila och ta hand om dig, det är du värd efter ett sånt mardrömspass!
Kram till dig! Ps. Lovar att uppdatera dig om träning och semestern också :)

Svar: Ja, du vet väl hur det är Malin. Tror också att det berodde på det. Man måste ju tänka på att ta det lite lugnare och spara din energi under dagen, så man orkar natten också. Nej, bara en enkelnatt som tur är. Jobbar som vanligt i veckan, och natt i helgen igen. Två gånger då tyvärr... men det ska nog gå bra. Ja, gör det! Blir så nyfiken :) Skolan då? Känns det bra fortfarande? kram
SysterMalin

2012-11-19 @ 17:04:33
Postat av: Rund är också en form!

Nej men fy vilken kväll/natt... :-O
Hoppas du mår mycket bättre nu efter lite vila!

Kram M

Svar: Tack snälla för omtanken! Ja fy, det var hemskt. När man inte kan hålla fokus, men måste. Efter en lååååååångsam men ack så trevlig em och kväll med mig själv, så känns det bättre. Hoppas även att du mår bra!! kram kram
SysterMalin

2012-11-19 @ 17:17:48
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: KIKKI

Nej men usch, stackare!!! :( Ja, jobba nätter är nog inget som kommer att passa mig i framtiden känner jag.. :) Vara vaken på natten skulle nog göra mig helkonstig, sova på dagarna kan jag bara inte göra :s Hoppas du mår bättre nu :) Kram!!

Svar: Tack rara du! Det är speciellt helt klart, jag brukar tycka det är helt ok faktiskt. Bara man kan sova och så.... Det är bra nu. Tack för omtanken!! Hur går det för dig? Kram
SysterMalin

2012-11-19 @ 18:26:00
URL: http://kikkiiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback