Proteinpannkaka, godmorgon!

Publicerat: 2012-11-05 Kl: 12:26:00 | I kategori: Mat&Fika

Startade dagen med en mycket god Proteinpannkaka!
Måste ju tipsa om "Bake Pro" om ni inte redan använder det. Ett bakprotein som man med fördel kan byta ut lite av det vanliga mjölet, för ett ökat protein-innehåll. Jag äter vanligtvis sällan proteintillskott, bara i hårda träningsperioder eller som en snabb lösning när jag har bråttom typ. Föredrar hellre proteinrika livsmedel.

Men bake pro, tycker jag är perfekt att ha lite i brödet, scones, pannkakor (!!), muffins, pizzadeg osv.. Man håller sig mätt betydligt längre :) Samt proteinets alla fina fördelar. 

Blev som sagt detta till frukost, bredde över ett lager med jordnötssmör, skivad banan, hackat äpple och massor av kanel....HURRRAAA så gott det blev.
Naturligtvis ett par koppar kaffe till det. Fina grejer!

Snart blir det träning och häng med Petra ikväll.
Najs med ledig dag!
Kram

RECEPT:
 
2 hela ägg
2 äggvitor
1 dl keso
0,75 dl bake pro
0,5 dl rågmjöl
0,5 msk krossat linfrö
1 msk riven kokos
1 tsk bakpulver
salt
 
Vispa ihop äggen och rör i keso. 
Blanda ihop de torra ingredienserna och rör i detta tillsammans med det andra. 
Stek på medelvärme i lite olja. Jag föredrar hellre lite tunna pannkakor, så för min del blev det 2 st. 
Valfri topping på det, check! 
Njut vänner!
 
Kommentarer
Postat av: Laura

Åh, bra tips! Tack!

Svar: Det var så lite! Hoppas det smakar vid tillfälle!
SysterMalin

2012-11-05 @ 19:36:41
URL: http://mywaytoahealthylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback