Mina ord av Göteborgsvarvet

Publicerat: 2012-05-13 Kl: 14:22:10 | I kategori: Träning & Motivation

Hej finisar!
En lååång sovmorgon inledde denna dagen. Välbehövligt med tanke på den senaste veckan! Och inte minst igår.
Hungern imorse var inte utav denna värld, så jag satt länge och åt en stor frukost. Satt och funderade på gårdagen och på loppet. Och ska nu summera mina egna tankar om loppet och dagen.
Mitt uttalande är följande:
Stort och mycket väl arrangerat lopp i ett soligt Göteborg!
Förstår att det är många som har det som en årlig tradition och det var väldigt tydligt till syn av plakat, tröjor osv. Bra uppslutning med anhöriga och glada göteborgare. Fina och uppmuntrande ord från allmänheten samt inte minst från funktionärerna.
Jag tyckte personligen att det var lite "för stort", för mycket löpare till ytan att springa på. Kan tänka mig att det var många löpare som inte är vana att springa andra stora lopp.
Vanliga "oskrivna" löpar-regler följdes inte, många som inte höll till höger (alltså ingen fri passage på vänster sida, för snabbare löpare), många fula armbågar här och var, dålig stämning med hårda ord till varandra under loppet, alldeles för smala områden på sina ställen där man fick dra ner på farten REJÄLT. Man fick helt enkelt inte plats. Extra tydligt var i backar och i kurvor.
Och en del saknade vanligt hederligt folkvett. Kan ta ett exempel: I upploppet med ca 400 meter kvar till målet var det jättetrångt, var på en man förtvivlar tar sig fram likt en slalombacke (där vi var markörerna ungefär), jag stöter då ihop med en kvinna mot min vilja (naturligtvis). Jag säger förlåt och bjuder på ett leende. Ett sånt där "det var inte mitt fel-leende och nu jäklar kämpar vi den sista biten ihop". När jag sedan springer om henne så känner jag två händer på min rygg som PUTTAR MIG hårt framåt. Så nära att jag handlöst höll på att ramla. Jag blev så jäkla arg! "Va fan gör du? Är det första gången du springer eller?", var det enda jag fick ur mig, med gråten i halsen. Hon muttarade nått. DET ÄR LIKSOM SÅNT SOM HÄNDER- MAN FÅR SAMSAS OM PLATSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tyckte det var så fräckt.
Såg tyvärr många sådana händelser bland  andra under loppet. Under all kritik om ni frågar mig.
Men tummen upp för glädjen bland många löpare, åskådare, mycket trevliga funktionärer, eventet som helhet och vädret, fin medalj, samt mitt sällskap!
Kanske var mina känslor och upplevelse av detta lopp bara en tillfällighet eller ej. Omöjligt att svara på. Men i det hela är jag nöjd. Sprang på 1:52. Kändes som jag skulle springa på en snabbare tid, men jag gjorde verkligen mitt bästa. Det var blåsigt, backigt och mycket folk men höll ett jämt tempo ändå (även fast det inte kändes så, när man sakta ner otaliga gånger) med en snitt km-tid på 5.21 och det var kul!
Idag är benen oförskämt fräscha och känner mig rätt så pigg.
3 veckor till Marathon. 20 dagar kvar. Snart börjar den riktiga uppladdningen inför den. Känslor inför den idag: Det är en LÅNG distans... :)
Nu ska jag snart in till Emelie, vi ska landa under solen i Tivoliparken för lite fika.
Njut av resterna av denna helg!!
Tack för alla mina kommentarer här på bloggen, via SMS och på Facebook. Jag gillar er!!!!
Kram

Piggelin i bilen, INTE. Men jag blev piggare efter kaffet!

Smaskig sallad till lunch. Det enda nyttiga denna dag. Fyllde på kalorifölusten med några (hihi!) kexchoklad och fetaste mealet på Burger King sen till middag. "All in" med burgare, pommes och cola! Fint det :)

"Mats" var mitt namn för dagen. Tack vare han fick jag starta i startgrupp 12!

Bara en del av mina grabbar under dagen, Jocke. Glömde bort att ta kort över lag denna dag. Men vi hade så kul hela resan! Jocke premiär-sprang även denna distansen, på 2.00 blankt. Starkt jobbat!!

Lite mellantider för de som är intresserade :)

Medaljen är MIN! :)

På väg hem bland tusentals andra (ca 65.000 som sprang igår..!! Galet!)

Nöjd över dagen. Trötta ögon och sega muskler stapplade vi oss hemåt i skymningen.
Lite sparsamt med bilder av gårdagen.
Tack Magnus, Jocke, Jonas och Alec för dagen!!


Kommentarer
Postat av: Emelie E

Fy så tråkigt!! Det kostar så lite att va trevlig.

Stod vid upploppet och ja, det var riktigt trångt! Det lättade liksom aldrig.

Tycker du ska vara nöjd, jag tycker det var jättebra :)

Kära sambon tog sig runt på exakt samma tid som du.

Ha en bra avslutning på helgen!

Kram

2012-05-13 @ 15:24:56
Postat av: SysterMalin

Ja visst skadar det inte att vara lite trevlig? Det ska ju vara roligt med lopp och träning över huvudtaget!

Grattis till din Sambo! Var det inte hans första halvmara? Mäkta imponerad i så fall! Hälsa och gratulera! Hoppas han mår väl idag. Ha en trevlig kväll du med och att du hade det trevligt i Götet!

Träna hårt till veckan :)

kram

2012-05-13 @ 20:47:17
URL: http://systermalin.blogg.se/
Postat av: Emelie E

Nej, det var 3:e året i rad han sprang. Men det blir bättre och bättre för varje år. Tur det ju =)

Idag har jag då äntligen anmält mig till startskottet, avgiften är betald så nu finns det ingen återvändo. Måste säga att jag faktiskt är rejält peppad inför det! Inne på vecka 7 nu och vem kunde tro det? Det är ju tack vare dig jag tog mig i kragen! Så tack!! =)

Lycka till idag!

Kram

2012-05-14 @ 11:57:52
Postat av: SysterMalin

Okej, bra jobbat att han slår sina tider. Det är alltid kul!

HÄRLIGT EMELIE!! Nu har du ett riktigt mål framför dig. Och det verkar ju gå precis som planerat. Vecka 7? Minsann! Kul!!!! (Känner mig lika glad och laddad som du tror jag, hihi!)



Glöm inte att det var du själv som bestämde dig och det är bara DU som har gjort jobbet, alldeles själv. Jag var bara... någon som sparkade dig i baken kan man säga :)

Kram

2012-05-14 @ 17:45:18
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback