Trött men nöjd

Publicerat: 2012-03-15 Kl: 19:50:45 | I kategori: Min dag

Hej hopp!
Här far dagarna förbi minsann. Fredag imorgon var det ja. Trevligt! Har haft det mycket och intensivt på praktiken. Det känns ändå som att det går framåt. Idag har jag bland annat haft hand om "min" student, som går sin andra termin. Jag minns själv hur det var när man var ute på sin allra första praktik. Allt var så nytt, så spännande och svåååårt. Ska handleda henne imorgon med, så jag låter henne få göra så mycket "roligt" som möjligt. Ex, ta blodprover, blanda antibiotika, ställa i ordning andra läkemedel, göra lite undersökningar, ge injektioner, ta vitalparametrar osv. Och hon är duktig så det är roligt!
Det är även ganska viktigt för mig med, jag lär mig mycket hur det är att vara arbetsledare, som jag kommer att vara som sjuksköterska. Hur man går till väga för hur man lär ut saker :)
När man är ute i praktik så vill man verkligen göra ALLT och se ALLT. Så det blir bra det här :)
Fick även ett välkomstbrev till min nästa praktikperiod, som börjar om 4 veckor i kommunen. Jag har blivit omplacerad, så nu ska jag vara här i Kristianstad, istället för att vara i en by några mil utanför som det var tänkt från början.
Känns så skönt att kunna cykla dit istället för att pendla!
Snart är det bara 3 veckor kvar av min praktik..!! SHIIIIIIIT!
Efter jobbet var jag så där aptrött. Hade lovat Daniel att vi skulle springa i ett svagt ögonblick...Tänkte "han kanske har glömt, eller kanske inte orkar" Men icke. Vi stack ut för ett för mig just idag TUNGT pass, mest för att jag var trött innan. Men JA, så fint det var! Även han visade sig vara sliten, så vi var båda nöjda efter insatsen :)
Nu ikväll blev det god middag i form av köttfärspaj, kaffe och lite plugg.
Hoppas ni har en mysig kväll, kryp upp i soffan med ett kopp te vettja!
Snart får jag ta på mig denna fina skylt!
En present från mamma såklart. Hon ville köpa min första namnskylt :)
Kommentarer
Postat av: Daniel Vilhelmsson

APTRÖTT! Så sant! men det var grymt skönt och nu när äppenpajen är nere väntar soffan och det är himmelskt =D

2012-03-15 @ 20:13:20
URL: http://physis.se
Postat av: SysterMalin

Haha! Det var det verkligen. Kan jag tro att den gjorde! Jag bakade lite gott bröd till min mat, det var fint det med :) Kör hårt imorgon! Ensam är stark, om inte dom andra kommer :)

2012-03-15 @ 22:26:04
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback