Söndag&Scones

Publicerat: 2012-03-18 Kl: 10:02:27 | I kategori: Min dag

Härligt med Söndag! Två lediga dagar framför mig! Passade så fint med lite sovmorgon och långfrukost. Mycket kaffe, nybakade dinkelscones med nötter och blåbär. Jättegoda! Scones är lite av en favorit, just för att man kan variera i oändlighet. Blanda bara i det man känner för!
Tyvärr är vädret inte så uppiggande, riktigt grått med regn hängandes i luften. En chans att vara inne och mysa då :)
Jobbade extra igår som undersköterska på kirurgavdelningen och efteråt sprang jag över till Petras avdelning. Vi tog sällskap hem och hade lite spontanfika på eftermiddagen hemma hos henne. Tack för igår gumman! Som alltid lika trevligt. Båda var helt slut efter dagen, och båda av samma behov av kaffe med choklad...
Helt sjukt vad tiden går, bara 1,5 vecka kvar tills vi åker. På fredag ska vi ha en rejäl uppladdning och planering inför resan bestämde vi :)
Mötte upp fina och fantastiska Emelie för lite middag på vårat favoritställe, House of Bagels. Där dom har i särklass stans bästa caffe latte. Underbar mat har dom också!
Blir som vanligt att vi sitter i timmar för att äta och prata, skratta, prata, skratta... Hon är en av mina absolut bästa vänner.
Befinner mig halvliggandes framför vinterstudion (det bästa med lediga söndagar på vintern!!),
Gör inte för mycket idag vänner, det är ju söndag och allt :)
KRAM på er!!
MMmmmMMmmMMmmMMmmMMMMmmmMMMMM, från igår!!
Kommentarer
Postat av: Emelie

Söta du! Var sååå mysigt igår! Och gott hihi =)

Ha en lovely day - jag började dagen med en lång tur på Balsberget (tänk när vi åker dit i vår & springer i en ljusgrön bokskog..längtar!) Sen FRULLE & massa kaffe =)hihi vi & vårt kaffe alltså! Ha en riktigt skön dag Fina. Puss&Kram

2012-03-18 @ 13:18:05
Postat av: SysterMalin

Tack själv, supermysigt! Härligt att ni stack iväg dit, sticker gärna dit och springer med dig igen. Även fast det var längesen vi var där sist, så minns jag den gången, heeeelt magiskt :) !! Hoppas du haft det bra idag! puss

2012-03-18 @ 17:30:24
URL: http://systermalin.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack själv! Kul du kon över och det blev spontankaffe :)

2012-03-19 @ 16:40:03
Postat av: Petra

Tack själv! Kul du kon över och det blev spontankaffe :)

2012-03-19 @ 16:40:44
Postat av: SysterMalin

Alltid mysigt när vi ses, kaffenördarna, phonenördarna, skrattnördarna :) kraaaam

2012-03-20 @ 20:46:21
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback