Gudomliga kladdkaksmuffins med mint

Publicerat: 2012-03-11 Kl: 20:04:00 | I kategori: Mat&Fika

Det blev ett succé med efterrätten igår. Kan verkligen rekommendera dom! Hade nog i mina lite längre i ugnen, blev nog ca 20 min. Kan ju variera beroende på ugn. Låt väl smaka och snälla PROVA!


För ca 10 muffins:
125 g mörk mintchoklad
100 g mjukt smör
1,5 dl socker
2 st ägg
1 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
1 nypa salt
0,5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Bryt mintchokladen i mindre bitar och låt smälta över vattenbad, eller i micro (passa så att den inte bränns!)
Blanda alla torra ingredienser väl och ställ åt sidan.
Vispa smör och socker poröst och blanda sedan i äggen, ett i taget.
Tillsätt de torra ingredienserna och till sist den smälta chokladen. Rör alltihop till en jämn smet.
Klicka i smeten i muffinsformar (gärna i en muffinsplåt om du har),
Grädda i mitten av ugnen i ca 12-15 min i 175 grader.
(Doms ska vara kletiga i mitten, det stelnar sen i kylen)
När de har svalnat, ställ in i kylen och ta ut dom ca 20 min innan servering.
Servera med vispgrädde och bär till!!!!
: center;">
Say no more...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback