Blir inte som man tänkt sig.

Publicerat: 2012-03-10 Kl: 16:44:36 | I kategori: Min dag

Har det helt underbart här hemma!
Dagen igår var jättehärlig. Började, efter god frukost på mammas bröd, dagen med längdåkning.
Så fort man sätter skidorna i spåret och börjar staka sig fram i naturen, mår jag som allra bäst! Fantastisk känsla.
Kunde ha åkt hela dagen kändes det som. Blev en tur på 15 km i alla fall. Sen snabbt hem för snabb lunch och sen vidare till badhusparken med syster och barnen. Mina fina syskonbarn, Nina och Jesper, alltid full fart med dom :)
Vi grillade korv, fika massa gott och drack kaffe & varm choklad. Allt smakar ju godare när man är ute. Det blåste på RÄTT så bra...men ingen stoppar oss :)
Vi gick lite på marknaden som var i stan sen, och jag fick min favorit - Kolbulle. Det är typ som en tjockpannkaka, fast ändå inte. Den grillas i gjutjärnspanna över öppen eld och blir så där frasig och härlig (se bilden från igår). Smakar bara barndom...Så gott!!!!
Kvällen bestod av mys hemma med The Voice, brasa, skajdjurspaj, rött vin och goda snacks (såklart..!)
Kunde dagen blivit bättre? JA DET KUNDE DEN. Som avslut på en perfekt dag, så fick jag en släng av...Vinterkräksjuka. Jajemen det stämmer. Precis när vi skulle lägga oss, så fick jag så ont i magen. Sen var karusellen igång.. Någon timme framåt. Det är alltid nått när jag kommer hem...sist var jag genomförkyld.. Så typsiskt!
Men tror sen att jag sov bort det värsta. Vaknade vid 10.30 och då kände jag mig rätt så ok. Kunde äta frukost, duscha och sånt. Ändå rätt så pigg, precis som om inget hade hänt. Men dagen blev ju inte precis som vi tänkt oss. Skulle ju iväg och åka skidor... men har ju varit matt hela dagen. Blev en sväng till stan, lite shopping med mamma som jag fick en jättefin kofta av!
Sen slötittande på skidor med kaffe nu sen jag kom hem. Ska snart ut och gå lite med Rocky för den friska luftens skull, är väl vad jag orkar med.. Är ändå skönt att vara lite småsjuk när man är hemma, för man blir så ompysslad :)
Ikväll är det ju melodifestivalfinal! Har beställt mammas gluasch-soppa med vitlöksbröd, sedan ska jag stå för efterrätten. Blir (förhoppningsvis) supergoda kladdkaksmuffins med mint...!
Ha en härlig lördag mina vänner!
Kram!
Kommentarer
Postat av: Daniel Vilhelmsson

Låter hur mysigt som helst..

Kolbullar är jättegott, dags att göra snart igen!

Skulle ringt dig igår för en springrunda men såg att du åkt hem. Hade bra och så får vi springa när du kommer ner igen!

2012-03-10 @ 17:03:27
URL: http://physis.se
Postat av: SysterMalin

Ja visst är det gott Daniel? Finns lite som smakar så fantastiskt!

Vi tar en tur när jag är tillbaka, åker imorgon, så nått i veckan bör vi väl få till! Ha det fint tills dess!

2012-03-11 @ 20:17:59
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback