Rensa tankar- javisst!

Publicerat: 2012-06-26 Kl: 23:06:41 | I kategori: Min dag

Hej vänner!
Hoppas ni haft en bra dag?
Jag var ju princip bara hemma och vände igår, då jag började tidigt igen imorse. Jobbar ofta 14-22 och sedan 06.45- 15.45. Då är det bara liksom att sova när man kommer hem. Om man kan. Har ibland svårt att varva ner. Men inte igår, somnade som en stock.
Hade mycket på jobbet idag, allmänt rörigt. När jag väl var hemma var det omöjligt att varava ner tankemässigt. "Kom jag ihåg att dokumentera det...?", "Undra om jag signerade det läkemedlet..?","Fick jag med allt när jag skickade ner patienten på operation...? " osv...
Blev less på mig själv tillslut. STOPP OCH BELÄGG- snöra på dig löparskorna och spring. Sagt och gjort. Och jäklar vilken fart jag fick :) Blev en mil med bra tryck i benen.Så skönt och nu känner jag mig betydligt lugnare..
Tänk vad lite träning kan göra för själen? 
Blev lite fika och lång dusch efteråt. Ansiktsmask. Hårinpackning. Jajemen, som ny igen :)
Efter jobbet imorgon ska jag på middag med fina Åsa och Zara. Tog bara 1 år att bestämma ett datum ungefär...!
Dags att sova nu. God natt kära ni. Roligt att vi har samma syn på träning och hälsa :)
Kram!
Gofika när jag kom hem från löppasset. Blåbärssmoothie, kiwi och Petras goda matmuffins (som hon så snällt gav en påse till mig igår kväll efter jag slutat, alldeles nybakade. Det är vänskap det.).
 
 
Kommentarer
Postat av: Petra

Det behövde kära syster i sin lilla mage. Hoppas det smakade!
Skönt att kunna rensa ut med löppass. Förstår precis hur du menar.
Kramis

Svar: Fina du. Ja det behövde hon nog :) Verkligen gjorde dom det! Du om nån förstår ju tempot där, och hur det är att vara ny.. imorgon ses vi äntligen!! KRAM
SysterMalin

2012-06-26 @ 23:21:03
Postat av: Camilla

Åh ja förstår precis va du menar. Tänkt om alla kunde förstå de - då skulle alla vilja träna:)

Svar: JA ELLER HUR? Det är ju inte besvärligt som många säger. Så länge man väljer någon form av träning som man gillar så ger det ju en massa energi! Kör hårt tjejen! :)
SysterMalin

2012-06-27 @ 00:08:30
URL: http://millastraning.blogg.se
Postat av: Katarina

Förstår jag med. Bästa terapin med löpning! Var själv ute idag.

Svar: Absokut bäst. Hittar få andra sätt att varva ner på, ja förutom sömn då såklart... Hoppas att foten känns bra!! Må gott!
SysterMalin

2012-06-27 @ 00:28:23
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Karin

Härlig blandning du har på din blogg:)

Svar: Tack så mycket Karin!!
SysterMalin

2012-06-27 @ 06:40:55
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Det är häftigt vad träning kan göra egentligen. Perfekt när man tänker lite för mycket. Jag måste komma igång med min löpning igen om jag ska orka mig runt tjejmilen :D

Svar: Underbar effekt har det!! Inte visste jag att du skulle springa tjejmilen Cherie? KUL!! En mil fixar du! Gå ut lugnt bara :)
SysterMalin

2012-06-27 @ 23:59:02
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Sanna

Ibland är de där mest motstridiga passen de bästa och mest välbehövda. Din belöning ser härlig ut :)

Svar: Visst är det så! Nu var jag verklgen i behov av att komma ut i naturen och varva ner lite... Fikat var inte alls dumt! :) hoppas att du också mår bra!!
SysterMalin

2012-06-28 @ 15:11:17
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: JHH

Ja, träning är bra när man märker att man börjar få "dåliga" tankar!:)

Svar: Absolut. Man kan även lösa många problem under passets gång. Jag håller med dig :)
SysterMalin

2012-06-30 @ 12:02:24
URL: http://jhh.blogg.se/
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Svar: Har drömt om att springa tjejmilen sedan jag blev friskförklarad 2010 och kunde träna utan smärta igen men sen har det kommit en förlossning emellan förra året så tar det i år ist. Sen är ju målet inför nästa år att klara milen på 40 minuter :) Tack för tipset :)

Svar: Skönt att du är på väg åt rätt håll. Friskförklarad måste kännas som en vinst i sig. Härligt! Milen under 40?! WOW! Grymt. Det skulle jag även villa göra nån gång!
SysterMalin

2012-07-02 @ 08:27:14
URL: http://mammacherie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback