GI Knäckebröd

Publicerat: 2012-06-28 Kl: 21:33:44 | I kategori: Min dag

NU ÄNTLIGEN!! Här är knäckebrödet (frökex snarare, då till största del består av nyttiga fröer) som jag gör om och om igen. Här kan man såklart välja fritt att tillsätta andra fröer, ta bort eller extra av nått annat man gillar. 
Jag gör mina på en långpanna och bryter sedan i bitar, lägger i en plåtburk. Så räcker dom någon dag...
Jag älskar dom! Hoppas ni gör det. 
Kram!!
 
2,5 dl kokande vatten
2 dl majsmjöl
0.75 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
0,5 dl linfrön
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl olivolja
salt efter smak. Strö gärna över flingsalt innan de gräddas. Blir gööör gott tycker jag :)
 
Blanda alla torra ingredienser för sig. 
Koka upp vatten och blanda i olja. Rör ihop till en geggig deg och bred ut på ett bakplåtspapper i en långpanna.
Grädda i ugnen i 150 grader i ca 1,5 tim.
(Obligatoriskt att äta en bit ljummen, med bregott på! :)
 

Nyttigt kex du med fördel kan äta när som helt under dagen.
Bra som mellanmål, innan el efter träng och som frukostmacka. 
Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad gott det ser ut! Kan tänka mig det där med en skiva Parma på..

Svar: Du är helt med, det hör jag :) Prova och återkom vettja! Hoppas du har en bra helg!!
SysterMalin

2012-06-29 @ 23:51:26
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: JHH

Jag har gjort något liknande några gånger och det var riktigt, riktigt nästan lite farligt gott

Svar: Visst är det! Jag kan omöjligt hålla mig ifrån dom...! Vardagslyx :)
SysterMalin

2012-06-30 @ 12:00:51
URL: http://jhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback