Status: Glad och lycklig

Publicerat: 2012-07-02 Kl: 17:05:53 | I kategori: Min dag

 
Premiären är över. Mitt allra första pass som sjusköterska är gjord. Det gick mycket bättre än vad jag trodde.
(En hemlis: Var faktiskt riktigt skön att gå själv. Kunde planera allt i min egen takt och jobba tillsammans min undersköterska, som vi ville. Hade turen att jobba med en van och duktig sådan med!). Trodde att jag skulle flänga runt och vara tankspridd, stressad, glömsk och inte riktigt ha koll.
Men var lugn och hade allt under kontroll. Gick till och med hem i tid. FINT!
Nu kommer man ju att hitta ett arbetssätt som kommer passa mig. Innan har man hela tiden följt ens handledare eller de man gått bredvid under tidens gång. 
Kände mig glad som ett litet barn inombords idag.
 
 
Känner mig himla osvensk nu, men jag är stolt över mig själv och blir stark när jag märker vad jag kan.
Vi behöver alla tänka på de positiva sakerna som vi gör eller de goda kvaliteter som vi bär på. Eller hur? Jantelagen drar oss tillbaka ibland.
Äntligen träning ikväll. Ska springa. Har längtat hela dagen. Sen kommer min Petra hit för fika och inspekterar lägenheten. 
Hade med andra ord en bra dag. En bra start. Hur har eran dag varit?
Kram!
 
Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Vad kul att det gick bra första dagen :)

Min dag har varit bra, har äntligen kommit ut på lite löpning (eller ja, powerwalk med studner av löpning) man ska väll inte gå ut för hårt första passet ;) Så idag kände jag mig också riktigt duktig och stolt över mig själv :)

Svar: Roligt! Duktig du varit! Tycker jag att du ska vara. Precis, börja lugnt. Se till att lusten kommet tillbaka, samt att kroppen hinner återhämta sig! Ha en go dag Cherie!
SysterMalin

2012-07-02 @ 20:12:57
URL: http://mammacherie.se
Postat av: KIKKI

Härligt att det kändes bra första dagen du jobbade helt själv :D Du är grym! =)

Svar: Tusen tack kära du! Det tyckte jag med. Du har mycket att längta till sen! Hur går det för dig annars?
SysterMalin

2012-07-02 @ 20:37:11
URL: http://kikkiiii.blogg.se
Postat av: Camilla

Va härligt att de kändes så bra! Ja har ägnat dagen åt agera flytthjälp,otroligt skönt att kunna åka hem till sin egen lägenhet sen å slippa se fler flyttkartonger (idag).

Svar: Tack så mycket. Roligt att få en bra start. Får vi se om det går lika bra när jag ska jobba ikväll... men det tror jag nog :) AHaaa flytthjälp. Snäll du är, jag har ju flyttat i helgen, man är så glad över all hjälp man kan få. Sen är det säkert skönt att åka därifrån som du säger, och slippa det tråkiga som att packa upp :) Hoppas du får en bra dag!
SysterMalin

2012-07-02 @ 23:47:05
URL: http://millastraning.blogg.se
Postat av: Tess

Åh spännande! Och grattis till en bra första dag :D

Svar: Varmt tack för det! Hoppas du haft det bra på din semester!!
SysterMalin

2012-07-02 @ 23:53:35
URL: http://Theresiast.blogg.se
Postat av: Petra

Tack för titten! Mys i vanlig ordning. Nu får vi försöka klara oss tills jag är åter i stan :)

Svar: Tack själv! Och för den fina blomman! Hur ska jag nu klara mig.... kom tillbaka till skåne snart igen gumman! PUSS&KRAM
SysterMalin

2012-07-02 @ 23:58:34
Postat av: Emelie Ev

Så klart att det gick bra att jobba själv!! Du e ju så duktig :)
Ja, visst e det en speciell känsla att jobba själv allra första dagen. Jag var såå nervös så jag minns inte ett dugg av den dagen :)
Kram

Svar: Gullig du är Emelie! Tack! Men du, NU BRÖRJAR DET DRA IHOP SIG INFÖR LOPPET! Hur känns det? Har du semester? Har inte sett dig på csk. Du spinger väl? Nervös?
Kram
SysterMalin

2012-07-03 @ 21:43:43
Postat av: Emelie Ev

Ja, herregud två dagar kvar bara! Nervös är bara förnamnet...
Än har jag inte dragit mig ur :) nä, det e klart att jag ska springa! Ser faktiskt fram emot det för att se om jag reder ut det. I måndags morse gick det, men oj det var nog precis att jag tog mig runt.
Jobbade sista passet i torsdags och nu har jag min efterlängtade semester! Världens bästa uppladdning (inför fredag) idag med glass och andra onyttigheter då vi traskat runt på Kolmården hela dagen. Tröstar mig med att det ju faktiskt varit ganska backigt :)
Kram

Svar: IMORGON ÄR DET D-DAY :) Men du ska inte vara nervös. Bara stolt! Verkligen.Härligt att du ser fram emot det, är en väldigt bra tecken. För då är du redo.
Du måste berätta sen hur det gick, om vi inte ses!!
Ha roligt och jaga ingen tid!
Härligt med semester!! Då ska man unna sig saker. Man hinner ju i regel träna mer också. Haha, du ser, du har redan gjort av med massor :)
Njut av semestern! Kram
SysterMalin

2012-07-04 @ 22:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback