Slitsamt

Publicerat: 2012-07-06 Kl: 23:06:13 | I kategori: Träning & Motivation

Hej vänner!
Startskottet sprang jag ikväll längs med Kristianstadsgator under 10 km.
Ett ord beskriver jag loppet med: Slitsamt. Så in i... Var nära att gå in i den berömda väggen efter 5 km, kul bara halva sträckan kvar.
Men bara att gilla läget och bita ihop. Ett enormt illamående kom över mig, samt att krafterna började försvinna. Får skylla mig själv när jag låg på 4.20/4.30 fart i flera kilometer. Sänkte tempot avsevärt och hittade lite ork för att fortsätta. Orkade knappt med att spurta på slutet. När jag väl fått vatten och energibar i mål, var jag som ny igen. Vet inte om det var sömnbrist, stressig dag, får hård start eller helt enkelt inte i min rätta form som jag inte gjorde mitt bästa lopp- energimässigt.
 
Kom i mål på 49:56 i alla fall. Och det är jag nöjd med, efter alla omständigheter. 
Blev middag och dusch för att sitta här i sängen nu redo för sömn :)
Upp tidigt och jobba imorgon. Hoppas ni haft en härlig kväll kära vänner!
Tack för era fina kommentarer, blir så glad! Lovar att höra av mig imorgon.
Ögonen går i kors nu..
KRAM
 
Glad, men seg och aningen övertrött efteråt. 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Agnetha

Duktig.Det är bra att va envis.

Svar: Tack snälla du! Ja, det är en bra egenskap ibland. Eller nästan jämt i alla fall :) Trevlig helg!
SysterMalin

2012-07-06 @ 23:26:36
Postat av: Camilla - Millasträning

Härligt jobbat-:)

Svar: Tusen tack! Ha en härlig lördag, hoppas att du är ledig?!
SysterMalin

2012-07-06 @ 23:36:01
URL: http://millastraning.blogg.se
Postat av: Katarina

Ja, men det var riktigt bra! Allt under 50 på milen är löpning. Själv är jag ute på jogg nu för tiden :)

Svar: Tack snälla! "ja, det var det väl". Är så där fjantigt löparaktig. Om jag hade planerat bättre hade jag nog fått en bättre tid, istället för att tramsa en halvmil på en distans jag inte brukar hålla... men men det gick ju bra ändå :) Har också joggat sen maran, det är trevligt det med som omväxling :)
Ha en skön lördagskväll!
SysterMalin

2012-07-06 @ 23:39:12
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Petra

Starkt jobbat min vän!

Svar: Tack bästa du! <3
SysterMalin

2012-07-07 @ 00:37:26
Postat av: Emelie Ev

Då var det avklarat! Målet som jag kämpat för nu x antal veckor. Jag tog mig runt, sprang hela vägen och jag överlevde :) häftig känsla!! 31,01 blev tiden. Riktigt roligt att tänka tillbaka till min vecka 1 då jag sprang 3 minuter vilade 2 minuter och sen sprang 3 minuter till. Av det har det liksom blivit 5km :) Man kan, bara man vill tillräckligt mycket!
Kram

Svar: Du är grym Emelie! Jag VISSTE det. Så här kommer det: VAD VAR DET JAG SA! Haha!Precis, viljan är allt. Stort grattis till dig, du ska vara så stolt över nöjd över din presentation.
Nu mot nästa mål väl?! Milen nästa år...under 60 :) Perfekt! haha!
Jag coachar! KRAM
SysterMalin

2012-07-07 @ 08:33:10
Postat av: Emelie Ev

Oj vilken egokommentar jag fick till... Var så uppe i mitt eget att jag glömde säga: Bra jobbat!! :) du är så duktig och inspirerande!!

Svar: Det ska du ha. Men tack så mycket. Kram igen! Njut av din semester nu vännen! (såg dig inte igår, annars hade du fått fete-kramen!)
SysterMalin

2012-07-07 @ 08:36:42
Postat av: Li

Bra jobbat tjejen!:)

Svar: Tack så mycket! Hoppas det rullar på för dig! Trevlig helg!!
SysterMalin

2012-07-07 @ 12:30:04
URL: http://smileyouarealive.blogg.se
Postat av: Malin-mamma och ssk.student

Bra jobbat!!! :)

Svar: Tusen tack! Hoppas att du mår bra? och att det går bra på ditt jobb?
SysterMalin

2012-07-08 @ 10:03:35
URL: http://www.miilove.blogg.se
Postat av: Emelie Ev

Haha, ja du fick rätt :) ja, nu får jag sikta in mig på nästa mål. Blir så mkt lättare då ju! Ska jag klara det du föreslår ja då krävs det rejält med träning så coachning tar jag tacksamt emot! :)
Tack snälla du, jag hoppas semestern fortsätter lika bra som den började. Håller tummarna för att du får en bra sommar trots att du jobbar! Passa på att njut alla lediga stunder! Kram

Svar: Jag vet :)Du kommer inte att behöva det Emelie, nu är du snart självgående. Men jag finns här :) Du kommer fixa det nya målet alldeles utmärkt.
Njut på! Tackar, jag utnyttjar det så väl jag kan... även fast jag mest är trött tycker jag. Men det blir nog bättre snart!
kram på dig!
SysterMalin

2012-07-08 @ 21:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback