Nästan färdig!

Publicerat: 2012-07-01 Kl: 21:22:52 | I kategori: Min dag

Å hej, å hå... plocka ur, plocka i, flytta hit och flytta dit...
Men nu minsann, nu är jag i stort sett klar. SÅ SKÖNT!
Har en minipaus nu (rör jag en låda till så kräks jag ungefär..) och tänkte att jag skulle säga hej till er. Detta var ju min lediga helg, och det är klart man kunde gjort roligare saker på sin ledighet...men jag tycker ändå det är värt det. Nu bor jag helt och hållet här tillsammans med alla mina saker :)
 
Medan jag packade upp nu ikväll, så slängde jag ihop en plåt med knäckebröd (samma recept som jag la ut tidigare) Sitter och mumsar på det nu med ägg på. Samlar kraft inför de 2 sista lådorna...
 
Imorgon vänner. Då står det "Tjänst" på mitt schema. Inte "Intro" som tidigare..
Tre veckors bredvid-gång är över och nu är det jag som ansvarar och arbetar helt efter egen förmåga.
Är faktiskt nervös, samtidigt som det ska bli lite utmaning att själv lägga upp dagen. Ber för att inte mina patienter får hjärtstopp eller blir akut dåliga. Men som jag nämnt tidigare har så fina kollegor som gladeligen (?!) hjälper oss nya sköterskor. Jag får berätta imorgon hur det gick. Tack igen för era peppande ord. Jag blir verkligen så glad!
 
Hade ju sommarfest med jobbet i fredags. Jättemysigt var det. Trots regn, hade vi faktiskt uppehåll i ett par timmar, lagom för att utföra de aktiviteter som planerats. Brännboll på stranden, där vi slog bollarna ut mot havet :)  Strategiskt placerades killarna i vattnet för att dom "kastar längre"..haha! Det blev blött, men roligt.  
Sedan lite tipsrunda (med alldeles för seriösa frågor.. och inte heller fick man ha med sig sin telefon, kunde man ju googlat, haha!). Det grillades korv (inte igår!) , drack vin och knaprades på snacks. Gillar verkligen min arbetsplats! Tog det lugnt, och tur var väl det så jag orkat med att flytta hela helgen!
 
Blev ingen träning ikväll. Prioriterade att få undan och fint i lägenheten. Och nu vill jag bara varva ner och ladda inför morgondagen. Men först, dom där JÄKLA lådorna. Ett, två, treeeeeeee....!
Kram!
 
"Se till att inte få med ölen på kortet"...Hmm.. Tack kära Kristian för hjälpen :)
Brännboll i Åhus
Redig grillkorv, är ju så gott!
Frukostmys med Petra vännen
BEHÖVLIG kaffepaus i flytten!
Och... BEHÖVLIG matpaus för den delen med :)
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Stort lycka till imorgon! Kommer precis ihåg känslan när jag gick min första dag. Du har klarat utbildningen så kunskapen har du. Rutin och vana kommer fortare än man anar. Och det är en fantastisk känsla att upptäcka hur mycket man utvecklas av att stå på egna ben. Varma lyckönskningar från en syster Malin till en annan :)

Svar: Malin, tack! Blev så glad när jag läste din kommentar. Du har rätt, man har faktiskt klarat mycket redan. Jag tycker folk (som du) är trygga och starka som minns själv hur det är att vara ny, trots mycket erfarenhet. Roligt att du vill dela med dig?Hur måt du? Semester i sommar? Hoppas du haft en bra dag på jobbet, och är du ledig hoppas jag att du haft det ännu trevligare :)
SysterMalin

2012-07-01 @ 22:06:37
Postat av: Jenny-Ann

Sv: Jag lovar dig - muffinsen är supergoda! Hade gäster idag och de jag hade gjort försvann i ett nafs så det blir till att göra nya SNART ;) Ett perfekt mellanmål...

Svar: Bakar dessa på tordag känner jag, är ledig då. Återkommer :)
SysterMalin

2012-07-01 @ 22:21:47
URL: http://www.mssjollan.blogg.se
Postat av: Hanna

Skönt att ha flyttat klart och va på plats! Måste få komma och hälsa på i din nya lya!! Lycka till på jobbet imorgon. Kram

Svar: JA! Det måste du! Tack för fina önskningar! Det gick jättebra idag :) Kram!!
SysterMalin

2012-07-01 @ 23:44:56
URL: http://litenh83.blogspot.se
Postat av: Petra

Idag kommer jag på MÅNDAGSMYS! Puss och kram

Svar: VÄLKOMMEN <3
SysterMalin

2012-07-02 @ 11:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback