Efter vila kommer träning

Publicerat: 2012-07-18 Kl: 17:06:09 | I kategori: Träning & Motivation

Har längtat efter att få köra lite med benen ikväll. Göra av med lite energi som måste ut. Rensa huvudet. Syresätta muskler. 
Längtat efter löppasset som jag snart ska iväg på. Planerar för ett relativt hårt pass, är kroppen med på det så jäklar..
Tiden bara far iväg. Vet inte om jag sagt det innan, men jag springer ju snart Malmö Halvmarathon, den 11:e augusti. Därefter är det bara 1,5 månad till Berlin Marathon. Tycker att det är "så lång tid dit", men måste tänka om- det går fort! 
Sitter nu och äter ett rejält mellanmål. Det är svårt att träna denna tiden.... Är hungrig efter att jobbat hela dagen, men vill inte äta middag, för då blir träningen så sen.
Lösningen får bli: ett litet större mellanmål helt enkelt.
Hur gör ni om ni kan välja? Tränar ni helst morgon, middag eller kväll? 
Jag föredrar em/kväll alla gånger. Då tycker jag själv att jag fungerar bäst. Har ätit och druckit hela dagen, samt "värmt upp" kroppen lite.. Morgon och lunch är inte min grej... Även om det måste bli så ibland för att få ihop det när man jobbar oregelbundet.
Må gott!
Kram
 
 
Lite pepp till mig själv och er :) 
Kör hårt om ni tränar, och njut av återhämtningen om ni har vilodag.
Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Eftermiddag, helt klart! Innan det blir för sent och jag blir trött. :-D

Svar: JAG MED! :)
SysterMalin

2012-07-18 @ 21:47:35
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: felicia

de passen jag tycker är skönast är de dagar man e ledig och man kan träna exakt när man får som störst sug och man har noll tidspress.. Men på dagen går det allra bäst :D ingen kvällstränare här inte =D

Svar: Precis, det är det bästa. Dom passen brukar bli allra bäst också. Jasså ingen kvällstränare alltså... skulle vilja träna mer på dagen när jag har möjlighet, får väl ändra på vanorna helt enkelt!
SysterMalin

2012-07-18 @ 23:31:03
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: mammaspring

Jag tränar helst tidig morgon (men vill inte vakna) och så kväll... Helst så att jag har tid för kvällshäng innan läggdags! :)

Svar: Haha, så skulle också tänka. NEEEEJ! Men säkert underbart när man väl är hemma och har det klart. Ska kanske prova det! Kvalitetstid på kvällen är ovärderligt ju!
SysterMalin

2012-07-19 @ 07:52:31
URL: http://mammaspring.blogspot.com
Postat av: sabrina

Jag älskar att träna på morgonen, känns som det kickar igång dagen och sen har man det gjort. För annars blir det lätt att jag sitter och tänker på det hela dagen, när ska jag hinna osv. :)

Svar: Bra där! Så vill jag känna.. men upplever sällan att jag har orken.. är väl en vanesak kanske? Duktig du är!
SysterMalin

2012-07-19 @ 10:10:25
URL: http://sabrinavatto.wordpress.com/
Postat av: felicia

sv: ja träning vette fan om ja vill kalla de, men en promenad iaf =D å va så hungrig så den blev kortare än vanligt :P

vad bestod ditt mellanmål av?

Svar: Bättre än inget :)Det bestod av kesella med yoghurt, skivad banan, jordgubbar, hemmagjord müsli, kokt ägg och kaffe såklart :)
SysterMalin

2012-07-19 @ 18:59:22
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback