Gokväll!

Publicerat: 2012-02-29 Kl: 21:08:48 | I kategori: Min dag

Hej finisar!
Hoppas ni har haft en fin dag?
Det är så härligt när man känner att våren är på väg. Det händer liksom något med alla på nått vis. Alla blir plötsligt gladare, öppnare, spontanare och mer ambitiösa. Tycker det tränas, planeras, städas och firas hej villt runt omkring mig! Hejja alla!!
När solen uppenbarar sig kan man liksom prata med vem som helst om vädret, hände mig senast idag när jag var och handlade. En (okänd) dam pratade med mig om hur milt och skönt det var ute. Börjar skåningarna bli mer som jämtlänningarna tro? - Att prata med någon man inte känner :)
Det gjorde jag när jag flyttade ner, pratade med vem som helst. Ni vet i kassan på Maxi, vid bussen, på gymmet  osv. Men fick en tystnad och mycket märkliga blickar till gensvar... Sån där "Vad är du för märklig människa som pratar med mig- blick". NEHE. Bäst att vara tyst och hålla sig till dom man känner då :)
Hade ju en forskningsdag idag, lite skönt att göra lite annat. Skulle handleda "min student" som går andra terminen i samma projekt. Det gick bra, och vi fick ihop mycket material till studien. Arbetade dessutom endast halva dagen!
Sprang ner till kirurgen efter jag slutat, för att kramas lite med Petra. Har en go känsla på den avdelningen, känns som om jag verkligen kommer trivas där i sommar!!
När jag kom hem passade jag på att "vila lite". Sov som en klubbad säl i en timme...rörde mig inte alls. Vaknade i exakt samma ställning, med både nackspärr och dreggel på kudden, haha!
Blev sen träning på Challes hårda pass, love it!!!!
Annars har jag pluggat, tvättat och bara tagit det lugnt resten av kvällen. Imorgon ska jag vara på strokemottagningen, kan kanske vara intressant och se vart patienten vänder sig för återbesök efter utskrivning hos oss.
Kikar mellan varven på "Sveriges mästerkock", och blir lite sugen på...vet inte vad.. Får nu göra i ordning något..
Ha en fin kväll!
kram
Denna här fina killen får jag träffa om en vecka!!

....och dessa två fina flickor!
...och även denna godingen!!
Kommentarer
Postat av: jonna

så mysigt det är att läsa din blogg! här i åre har det regnat i några dagar men nu sprack det upp och solen skiner riktigt fint! så jag lägger hemtentan på hyllan och tar på mig längdgrejjorna för at köra milen i björnen. hoppas på att du e med mig om en vecka!! kramar från jonna

2012-03-01 @ 13:22:38
Postat av: SysterMalin

Hej fina! Roligt att du tycker det!! Här är det ganska trist väder också. Låter ju SÅ underbart med längdåkning! Hoppas på mycket nu när jag kommer hem. Vill ju kramas med dig med!! Saknar dig. Som alltid :) kram!!

2012-03-01 @ 16:00:18
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback