Torsdagsmys

Publicerat: 2012-02-09 Kl: 22:10:42 | I kategori: Min dag

Hej hej!!

Hoppas att ni mår bra ikväll. Jag har haft det fint. Andra dagen på praktiken och idag kändes det väl som att mer och mer börjar att sätta sig. Igår var det mest som korvstoppning med mycket nya rutiner och information. Går än så länge med min huvudhandledare, först nästa vecka kommer jag att gå med min handledare Emelie, som jag blivit tilldelad.

Det känns som en bra avdelning, och redan idag har jag fått mer ansvar bland annat att dela och ge läkemedel till våra patienter och satt en pvk (en nål, venös infart). Hade även målsamtal tillsammans med våran kliniska adjunkt och Maria (huvudhandledaren). Det kändes bra och vi satte upp individuella mål och vad jag förväntar mig av praktiken. Nu är det bara upp till mig att se till att dom genomförs :) Är så laddad!

Blev snabbt hem för att vila lite, sen stack jag till Emelie för att träffa henne och Lisa. Men huvudpersonen, fram för allt- Lilla Elias!! Lisas super fina son. Åh så kul det var och han verkar så lugn och snäll (jaja, nu i alla fall, haha!!). Väldigt vacker liten bebis!

Precis som sin mor. (Är det inte efter man fått barn som man ska vara trött, sliten och se ofräsch ut? Tydligen inte, det visar Lisa bevis på i alla fall.)

Emelie bjud på gofika, som bara hon kan. Te och bästa, godaste kladdkakan! Yes, två rejäla bitar med vispgrädde blev det. Mumma! Fika med fina vänner, kan det vara det bästa tro?

Imorgon är det utbildning av journalsystemet Melior. Börjar inte förrän kl 12, så det blir en frukost med Emelie Ekberg i stan innan. Längtar så, för nu var det ALLDELES för längesen vi sågs.

Känner att ögonen snart går i kors. Värst vad jag blivit kvällstrött nu för tiden...

Sov gott finisar!

 

Fika, skratt, bebismys


 

Fina Lisa och finfina Elias!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mys mys mys!! Ha en fin dag goa Malin :) kramis!!

2012-02-10 @ 09:48:53
Postat av: Systermalin

Tack själv fina!!

Idag kommer han, din kärlek!!! Njut av kvällen och helgen. Puss!

2012-02-10 @ 15:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback