Så kom kylaN till skåne

Publicerat: 2012-02-04 Kl: 16:14:51 | I kategori: Min dag

Hej hej!!
Fy så kallt det har blivit. Kristianstad har just visat att det även kan bli kallt här..! -14 har det varit idag. Hörde att det var -31 hemma igår. Oh my...
Så där nu var teoriveckorna över i skolan, och nu börjar praktik perioden. Kommer inte att bli så mycket mer föreläsningar denna sista termin faktiskt. Mycket självstudier som sagt. I fredags så var de temadag om "Palliativ vård"- Vård i livets slutskede.
Mycket givande dag.
Mycket fokus på mötet med patienten i dennes sista tid i livet. För att få till det så bra som möjligt. Även på symtom när människan går in i döden och "avslutar sin resa" i livet. Allt i från förändrad andning, organ som sakta lägger av samt olika tillstånd, både psykiskt och fysiskt.
Stödet bör ju även riktas mot anhöriga. Jag vet att jag kommer att ställas inför många sådana möten och har redan gjort det ganska många gånger förut. Speciellt på akuten.
Naturligtvis kom jag och tänka på farmor och hennes sista tid för några år sedan. Kände igen symtomen. Är så glad för att vi alla hann ta farväl av henne. Saknar henne något oerhört och tänker nästan på henne varje dag.
Blev en frisk promenad för att rensa tankarna när jag kom hem.
Sen var det bara att hoppa in i duschen och piffa till sig för att möta Ortoped-kollegorna för after work på Bishop arms. Mycket trevligt och mycket gott!!!!!! Under bara kollegor där!
Idag har jag tagit sovmorgon, och frukost tillsammans i telefon med Mona :) Min underbara! Lycka till på din brunch idag, och ikvälllllll :)
Lite fix här hemma, massa mys framför vinterstudion och nu är jag på väg till min fina vän Petra! Blir lördagsmys i em/ ikväll för hela slanten med massa god mat och bra sällskap!!
Och såklart melodifestivalen!
Ha en underbar lördag kväll!!!
Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback