Lördagen vi väntade på

Publicerat: 2012-02-19 Kl: 22:42:42 | I kategori: Min dag

Som vi alla hade väntat på denna lördag. När vi äntligen skulle få fira vår lilla Petra, ordentligt i alla fall :) Det var jag, Johanna, Pernilla och hennes syster Maria som var med. Jättetrevligt. Underbara, mysiga och jordnära flickor hela högen!

Petra hade ordnat så otroligt god middag till oss. 3 rätters minsann. Jajemen, väldigt gott.

Förrätt: Lax (och skagen?) röra, rökt lax med vitt vin.

Varmrätt: Oxfilé, potatisgratäng, haricoverts, sallad och rött vin.

Efterrätt: Vaniljpanacotta med vitchoklad, äpple och kanel. Kaffe och avec till. MUMS!

Sen massa annat gottigt efter det. Bra kväll med mycket skratt, prat, tårar och minnen.

Förra året i augusti sprang jag och Petra Malmö halvmarathon. Det var hennes första halvmara, som jag tjatade att hon skulle följa med på. Då hon precis hade börjat att löpträna i början av året. Jag är så glad att hon gjorde det, för nu har vi bestämt att det är ett heligt lopp som vi alltid ska springa oavsett vart i landet man befinner sig. Det ska vara våran helg. Därav min present: En natt på Hilton i Malmö, efter loppet.

Där vi kan göra det vi är bäst på, unna oss saker och ha lite livskvalitet. Segermiddag osv ;)

Hon blev jätteglad i alla fall.

Det blev en liten utgång efter middagen. I alla fall för tre av oss. Tappra själar..hihi! Trots att inte det var huvudmålet med kvällen (och ganska lite folk ute..) hade vi såklart trevligt där också.

Jag och värdinnan traskade hem och rostade mackor samt pratade till klockan blev tidig morgon, ca 04.30 släkte vi lampas (Läs: våra Iphones, haha!)

Blev långfrukost, diskning och mys imorse. Och jag har väl följt de temat resten av dagen sedan jag kom hem. Fixat hemma och pratat i telefonen hela dagen. Tillsammans med kaffe, vinterstudion och fika. Gjorde en liten ansträngning och gick och handlade lite.

Dags för en ny vecka imorgon, börjar inte förrän 14.00 = sovmorgon. Nice!

Kram!!!!

Tjusiga Johanna och Värdinnan


Mysiga Maria och Pernilla!



image description

Såklart blev det ju lite lekar. Sjuksköterskorna vs Poliserna. Och vilka vann? VIIIIIII. Syrrorna rules :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback