Kycklingpasta med spenat och vitlök

Publicerat: 2012-04-15 Kl: 18:07:58 | I kategori: Mat&Fika

Eftersom jag slängde ihop detta själv så minns jag inte exakt hur mycket det var av allt... så jag skriver vad jag hade i så kan ni själva ta så mycket ni vill ha av varje :) Det blir väl spännande, haha!


Champinjoner
Färsk bladspenat
Vitlök
Gul lök
Basilika
Grönsaksbuljong
Oatly mat (=havregrädde, laktosfri)
Parmesan
Kyckling
Pasta
  • Koka pasta, ställ åt sidan.
  • Stek kycklingfile, salta och peppra.
  • Fräs spenat, lök, vitlök och champinjoner i några minuter.
  • Blanda i kyckling, smula ner en grönsaksbuljongstärning, häll i havregrädde. Låt puttra några minuter.
  • Riv ner lite parmesan och strö över lite basilika och smaka av.
  • Servera med pasta och hyvla över med (mycket) parmesan! Voila!!
Kommentarer
Postat av: Lena

Hej darling!

Pastan verkar supergod! Måste prova! ; ) Kanske laga den ihop? I vilket fall som helst måste vi ses!

Har en liten tanke om vårt lilla hemliga projekt!

Puss!!!

2012-04-15 @ 19:23:57
URL: http://bobos.bloggplatsen.se
Postat av: SysterMalin

Gör det, den var fin faktiskt! Det tycker jag!

Verkligen, har faktiskt flera tankar...hihi! Till veckan eller helgen kanske?

Puss o kram

2012-04-15 @ 22:19:41
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback