Krämig fiskgratäng med örter, tomat och vitlök

Publicerat: 2012-04-23 Kl: 23:07:15 | I kategori: Mat&Fika

500 g Hokifilé eller torskfilé
1 bruk passerade tomater
1 burk lätt creme fraiche
1 dl riven ost (gärna lagrad)
1 msk fiskfond
1 dl mjölk
1 tsk torkad oregano
1 kruka basilika
0,5 kruka timjan
m>1-2 st vitlöks klyftor
0,5 knippa salladslök
ris eller potatis

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Tina fisken och placera ut filéerna i en ugnsfast form.
3. Blanda ihop crème fraiche, basilika, fond, salt, peppar, oregano, vitlök och passerade tomater och häll såsen över fisken. Skär salladslöken i lite mindre bitar och strö över den.
4. Riv osten och strö över hälften av denna. Gratinera i ca 25 minuter. Strö över färsk basilika och timjan samt resten av parmesanen. Servera med råris och sallad.

Jättegod fisk om ni frågar mig! Jag gjorde ungefär så här, utgick från receptet i alla fall. Sen tog jag bort lite och la till lite annat..
Bra måndagsmat, fast ändå lite bättre :)
Det satt fint tillsammans med plugg, städ, matlådor och diskning. Skulle träna med idag, MEN kände att jag behövde vila lite efter praktiken. Jaha, 1,5 timme blev det. Kände sen att det blev för sent om jag skulle hinna med allt det andra...Såååå att, nya tag imorgon!
Kram!
Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

Låter ju supergott :)

2012-04-26 @ 14:30:34
URL: http://ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback