Nästa utmaning: ÖPPET SPÅR!

Publicerat: 2012-10-30 Kl: 22:01:00 | I kategori: Träning & Motivation

Jajemen! Öppet spår blir nästa STORA utmaning!! Är något som lockat mig länge.. men som jag samtidigt känt är för övermäktigt på något vis. Det känner jag naturligtvis fortfarande. Vet inte riktigt vad jag gett in mig på. 
Men nu är det dags, med en viss övertalan och peppning från min kära barndomsvän Johanna, så anmälde vi oss ikväll.
 
Detta är i särklass den största utmaningen. Visst, mina marathonlopp i alla ära, men nu har jag ju INTE möjligheten till att träna längd här i Skåne precis. Och sträckan på 9 mil, kräver ju sin förberedelse om man inte vill lida igenom tävlingen... 
Fast jag är ju sån jäkel på att anta utmaningar och utmana mig själv. Så nu har jag någonting att bita i. Kanske dags att börja styrketräna? Eh, ja. 
Nu får ni följa med mig på resan dit vänner :) 
Mot massor av träning, blåbärssoppa, nervositet, peppning, havregrynsgröt och en jäkla rolig förberedelse dit!! HEPP HEPP!!
 
(Vasaloppet.se)
 
"Varje åkare som fullföljer loppet är en sann vinnare. 90 km skidåkning är inget som vem som helst klarar av. Det är några av landets tuffaste män och kvinnor som ställer sig på startlinjen för att bli en del av den svenska historien.
I fäders spår för framtids segrar – det är mer än bara en måldevis. Den står för tradition, folksjäl, hjältedåd och styrka. Och inte minst så står den för den fantastiska känsla som uppstår när du svänger in på upploppet och till applåder och hejarop tar dig de sista självande stavtagen mot målet."
 
 
 
 
 

" Starten går under en timme på morgonen i Berga by. Här myllrar det av människor redan halv sex på morgonen. De flesta ser lätt sammanbitna ut. Sportiga och vältränade. Med de lätta skidorna i ena handen och stavarna i den andra banar dom sig fram mellan publik och åkare mot öppningen till startfållan. 

 
När de startat och klarat den första backen är nervositeten borta, då är det bara njutning, utmaning, svett, adrenalin, blåbärssoppa, mjölksyra och en fantastisk natur genom dalaskogarna som gäller. Och där borta i slutet hägrar den fantastiska, klassiska, världsberömda och oförglömliga målgången." 
Kommentarer
Postat av: Daniel

Kul =D
Låter som en utmaning! Men det fixar du!
Lite bra upplagd styrketräning och löpning så är du i mål snabbt..
Jag funderar fortfarande på Barcelona Marathon... Intresserad?

Svar: YEY! Och du min vän får hjälpa mig med ett passande upplägg :) Maran i Barcelona har jag kikat på innan, men den ligger för nära stockholm tycker jag. Så jag hoppar nu, men kanske framöver...
Hoppas det gått bra att jobba för dig i helgen!
SysterMalin

2012-10-31 @ 07:27:12
URL: http://physis.se
Postat av: Agnetha

Full av Energi det har du i varjefall.Ska bli kul att följa.

Svar: Haha, brukar få höra det. Stämmernästan jämt :)
SysterMalin

2012-10-31 @ 14:32:28
Postat av: Rund är också en form!

Vilket härligt mål! Stort lycka till! :-)

Svar: Tack snälla! Ja, det blir VERKLIGEN en utmaning. Men jag gillar ju sånt :) Kanske man ska börja vara flitig som du med terränglöpning tro...? :) Trevlig helg!!
SysterMalin

2012-10-31 @ 19:18:17
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad kul! Haha, jag har precis själv blivit övertalad att köra öppet spår tillsammans med min pappa. Han har länge pratat om det och sagt att en dag ska han göra det. Och nu är det dags och han vill ha med mig också. Så vi kanske ses där :)

Svar: MEN JAAAA Malin! Gör det!! Åh, då kan vi ha ångest ihop :) Och peppa varandra! Klart du också ska köra! Då måste vi ju ses där :) har du bestämt dig?
Hoppas det går bra med skolan? Jag jobbar natt i helgen. Kram
SysterMalin

2012-10-31 @ 19:28:35
Postat av: KIKKI

du är verkligen tuff som tar dig an dessa utmaningar, det är ju inte några små utmaningar heller! ;) Men detta kommer du fixa, som de gjort med de tidigare =)

Svar: Tack kära du! Gullig du är! Blir glad av dina fina ord. Hoppas att utbildingen går bra? Ha så trevligt ikväll! kram
SysterMalin

2012-11-02 @ 18:30:51
URL: http://kikkiiii.blogg.se
Postat av: Jojo

Hepp hepp! Jag blir bara mer och mer taggad för loppet, speciellt efter detta blogginlägg!
NU JÄDRAR KÖR VI! Kommer bli tungt, men mest kul =)

Svar: Jag med vännen! Har rekat skidor och allt här :) ska skicka förslag på ågra så får jag se om dom blir godkänd av dig. NU JÄKLAR VÄNNEN! Ska det bli åka av :) Det blir bara kul, inget ont, bara kul....inget ont..bara kul....bara kul.... :) Kram!
SysterMalin

2012-11-03 @ 22:15:26
URL: http://hippocampus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback