MatförgiftningeN

Publicerat: 2012-10-04 Kl: 20:02:31 | I kategori: Min dag

Hej, hej, HEJ!
Nu är jag hemma igen ifrån en fantastiskt härlig resa till fina Berlin. Vi har haft det kanon, allt har klaffat och varit super.
Till min hemresa. Jävla hemresan. För att sammanfatta det hela: Fick matförgiftningen from hell! Inget skämt. Har sällan känt mig sämre. 
Några timmar innan mitt flyg gick, så åt jag en kycklingwok. "Snabbt och lätt" tänkte jag- IDIOTISKT så här i efterhand :) Till mitt försvar så var det inte på något skabbigt ställe precis.
4 timmar senare och väldigt lägligt till att vi börjat att flyga började jag känna mig dålig. Illamående och buksmärtor. Sen var karusellen igång. Väl framme vid Kastrup var jag sådär pigg och fräsch.
Bara tågresan kvar till Kristianstad. Kände mig ensammast i hela världen och tyckte vansinnigt synd om mig själv. Kräktes hela tiden. Jag lovar, det var helt galet. 
Resan som tar normalt sett 1,5 timme kändes som en hel arbetsdag. Ringde min fina vän Ida mitt i natten för att be henne hämta mig på tåget- utan att ens reflektera så skulle hon komma. Och där stod hon med, så fort tåget hade rullat in. Hon hade till och med köpt cola och tagit med blåbär till mig :) Det är vänskap det.
När jag lyckats ta mig hem, blev det värre. FINNS DET MER I MIG LIKSOM? Hade kräkt i flera timmar. Jodå det fanns det. Jag började kräka blod och blev sämre.
Ringde och rådfrågade och sedan åkte jag in till akuten. Fick som tur var lite vätska iv, var ju helt uttorkad. 
Sov som en stock dagen därpå. 
Sådär, lite utförlig information. Hoppas ingen av er är allt för känslig...jag har liksom släppt det för flera år sedan, så jag tänker inte på det :) haha!
 
Idag är jag ändå relativt pigg, men fortfarande lite tömd. Har jobbat och det gick bra. Det gick faktiskt bra att äta en kanelbulle med, då är man väl frisk ? :)
 
Även fast det blev ett tråkigt avslut, så är det inget som kan ta ifrån mig känslan och upplevelsen som jag fick i Berlin. Härliga minnen och att få umgås med pappa, bror samt slå PB på marathon- det glömmer jag ej! :)
 
Hoppas att ni alla mår bra och är friska där ute!!
 
Tack för alla fina kommentarer från mitt lopp!
Kram!!
Kommentarer
Postat av: Camilla - Millasträning

Å fy de låter verkligen hemsk - men tänk vilken tur att du åt woken efter marab och inte före!

Svar: Ja usch! Har inte ens vägat tänka tanken. Det skulle ju vara alldeles fruktansvärt!!!
SysterMalin

2012-10-04 @ 21:17:47
URL: http://millastraning.blogg.se
Postat av: Cherie | Börja Spring

Ush och fy vad hemskt men vad underbart att ha en vän som ställer upp!

Svar: Ja det var illa. Visst är det fint med fina vänner, dom är guld värda! trevlig helg på dig!
SysterMalin

2012-10-05 @ 12:48:40
URL: http://mammacherie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback