TågresaN

Publicerat: 2012-07-26 Kl: 13:32:08 | I kategori: Min dag

Hej finingar! Bloggar lite från mobilen, hittar inte mitt mobila bredband bland all packning.. Jaha, det blev liite för mycket denna gången med. Har bott i Skåne i 6 år nu, alltså rest denna vägen några gånger nu... Åker ju hem några gånger per år. Men man vet ju inte vad det är för väder alltid.?? (läs: beslåtsångest). Nu för tiden säger inte pappa något, han bara nickar lite sammanbitet, tar väskan, ler, tittar på väskan, så blinkar jag med mina blå - säger hur mycket jag saknat alla och hur glad jag för att vara hemma..! SÅ problemet ut världen :) Kvinnlig list :) Tågresan då? Hur har jag det? Nja, beror väl på hur man ser det. Jag väljer endast att fokusera på att jag är LEDIG och på väg hem. Eftersom jag kommer att vara minst 4-5 timmar försenad. Trevligt. Tydligen var det strömavbrott mellan Stockholm och Uppsala. Så då tog vi oss en liten sightseeing (som konduktören så käckt uttryckte det!) till: Västerås-Sala-tillbaka till Uppsala och nu är vi på väg upp till norr :) Faktiskt går det bättre än jag förväntat mig. Ingen som är speciellt grinig eller vansinnig, alla snackar med varandra och skrattar åt det ungefär. Vi har fått lunch och kaffe i alla fall :) Måste avsluta med att berätta en sjukt rolig grej. Åkte ju nattåget mellan Kristianstad-Stockholm i natt. Föreställ er detta: Ligger och sover i 6 bäddsliggvagnen, i mellan delen. Vaknar av total kramp och sendrag i vänster vad!! Alltså, riktig smärta. Flyger upp- slår huvudet i sängen ovanför.. Gör mitt bästa man kan får att få ordning på det. NEJ DÅ SPRIDER DET SIG TILL LÅRET. Helvete vad ont det gjorde.. Har inget val, krälar ner för stegen på golvet -ut i trosor och linne i "korridoren" och påbörjar någon slags hoppande strechövning. Då typ Ove 70+ står en bit bort. TITTA GÄRNA. "Men kära du, vad gör du..?" Jag börjar asgarva, dels för att jag hoppar runt kl 4 på natten i underkläder, det gör ont och det måste se kul ut. "Inget- god natt" sa jag och smet in igen. SER att det är riktigt fint väder ute- njut ni som kan! Kramar!!
Kommentarer
Postat av: SysterMalin

Förlåt.. Allt blir en och samma text. Trots att jag gör mellanslag. Jobbigt att läsa för er!

Kraaaam

2012-07-26 @ 13:35:15
URL: http://systermalin.blogg.se
Postat av: Malin | Mamma - Träning - Mode

Hihi, det gick så bra att läsa även utan styckesindelning och jag skrattade gott åt din lilla story :D

Hoppas resten av resan går bra nu. Vinka när ni åker förbi Sundsvall ;)

KRAM

Svar: Det gjorde du rätt i vännen, för det var så sjukt alltihopa :) Hoppas ni såg när jag vinkade :)

Ha det fint med hela familjen gumman! KRAAAAAM
SysterMalin

2012-07-26 @ 15:04:30
URL: http://malinsblogg.se
Postat av: Malin

Känner mig lite taskig som skrattar åt inlägget, men det var så skönt beskrivet med han som tittade på dig i korridoren. Kan tänka mig att han undrade vad du sysslade med :) Njut av tiden hemma och hoppas det inte blev ytterligare förseningar. Själv laddar jag för nattpasset. Kaffe, en tallrik jordgubbar och hallon och så iväg! :)

Svar: Haha, ja...det måste sett grymt roligt ut :)
SysterMalin

2012-07-26 @ 19:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback