Melon och hög hastighet

Publicerat: 2012-07-23 Kl: 23:06:37 | I kategori: Min dag

Vet ni vad jag har fått värsta suget på, som jag äter hela tiden? VATTENMELOOOOOON. Så jäkla gott är det. Läskande, sött, krispigt... mums. Och jordgubbar. Kan INTE FÅ NOG AV DOM. Inte alls. Finns alltid i min kyl, och så får det bli tills dom inte smakar gott mer. 
 
Var ute på ett löppass i kväll. Men det var på tok för varmt, skulle nog ha väntat lite.
Hade av någon anledning så mycket energi i benen, men inte i orken. Tänkte för mig själv varför känns det så tungt? Tittade på klockan, 4.40-4.50 min tempo. MEN TA DET LUGNT. VARVA NER. Herregud, det skulle ju bara vara ett distanspass. Slog av tempot, men var uppe lika snabbt på samma hastighet igen. Det gick helt enkelt inte att slå av på farten. Härligt när det kan vara så ibland, skulle vara ännu bättre om konditionen hängde med.. :) 
Så det blev en mil, på 51 min. Det är lustigt det där, vilken dagsform man har. 
 
I morgon är jag ledig. Det ser till och med ut som om det ska bli fint väder! Hoppas :) Två av mina plugg-tjejer, numera sjuksköterskekollegor :)  kommer och hälsar på mig imorgon. Blir nog att vi åker till havet och har picknick. Första gången på denna så kallade sommar som jag åker dit för att bada. Vi försöker att träffas regelbundet trots att vi bor på olika ställen i skåne och har rätt så upptagna liv... 
Funderar på att baka någon mumsig kaka som vi kan smaska på, ska sova på saken så får vi se vad det blir. 
 
Dags att sova!
Gott natt kära ni!
kram
Kommentarer
Postat av: Malin

Och jag har enormt sug efter hallon! Varenda sommar samma sak. Som tur är har mina föräldrar sjukt mycket hallonbuskar i sin trädgård ;) Vilken form du har! Imponerad! Känner ungefär som du, att dagsformen varierar rejält från dag till dag. Idag höll jag på att börja grina vid 7-8 km, men helt plötsligt vände det och när jag var nästan hemma kändes det som att jag hade kunnat fortsätta hur långt som helst. Är taggad inför midnattsloppet iaf :) Sov gott och ha en skön dag imorgon!

Svar: Alla har vi våra behov :) jag älskar typ all frukt, grönsaker och bär. Men ibland får jag sådana sug, och just nu melon då..! vilken tur du har som kan få tag i det, närproducerat minst sagt! Ja den där dagsformen... men den går ju upp och ner för alla. Men tack. Benen är iform, men kondisen hänger inte med. Och ibland är det tvärtom... haha! Förstår dig precis!! Härligt att du fortsatte, många gånger släpper det efter ett tag. Kul att du är taggad. Du måste hålla mig uppdaterad. Kram
SysterMalin

2012-07-24 @ 00:00:20
Postat av: Daniel Vilhelmsson

Melon är underbart att äta på sommaren! Jag har alltid en skål med vattenmelon till frukost... eller ja sedan en månad tillbaka med ändå.. Grymt tempo... Kul att höra att du kom ut och inte la dig och sov =) Jag hörde att det skulle vara fint väder hela veckan... Hoppas hoppas!

Svar: Jag vet att du har det :) Tack du! Är ju inte alltid så, men kul ibland när det kommer. Precis, jag stod emot tröttheten, det gör mig ännu mera skeptisk till tempot..
Ha det fint!! kram
SysterMalin

2012-07-24 @ 00:26:47
URL: http://physis.se
Postat av: Västgötskan

Håller med! Härligt med sån känsla. Men synd att det är otroligt sällan (tyvärr) som ben och kondis är på samma nivå. Alltid någon som är piggare än den andra... Synka, kroppen, synka! Haha! :-D

Kram

Svar: Preciiiiis. Blir så less på det :) hoppas din energi har hittat tillbaka till dig!! kram
SysterMalin

2012-07-24 @ 09:58:40
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh vattenmelon är så galet gott! Vi åt så mycket av det i Kroatien. Där är den dessutom ännu godare än här hemma. Jum.

Svar: Ja det är underbart! Jasså har du varit där? Underbart!! All frukt är godare utomlands..!
SysterMalin

2012-07-24 @ 19:54:03
URL: http://borninmay.blogg.se
Postat av: Malin | Mamma - Träning - Mode

Jag håller med dig vännen, vattenmelon är så galet gott! Både jag och Jolie värker i oss melon hela sommaren :)

Håller tummarna för badväder hos er imorgon!
KRAM

Svar: Maaaalin :) Det gör ni rätt i! Kommer du in till yran nått tro? Vi hade såå fint idag! kram kram!!
SysterMalin

2012-07-24 @ 20:30:54
URL: http://malinsblogg.se
Postat av: Karro

Vattenmelon och jordgubbar to die for.
Hoppas på en solig dag i morgon också.
Kram

2012-07-24 @ 23:02:07
URL: http://Livskraft1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback