Sol & slapp ikväll

Publicerat: 2012-05-23 Kl: 18:29:49 | I kategori: Min dag

Ännu en dag med sommarvärme och en ljuvlig sommarkväll. Dessa fina kvällar i kombination med lite lugnare tempo på min praktik kunde inte komma mer lägligt. Har känt att det varit alldeles för mycket på sista tiden. Så att varva ner och slå ner på tempot har känts nödvändigt. Nu sitter jag och tar det lugnt med fullständigt gott samvete.
I solen. Med mycket kaffe och bra musik.
Jag bara älskar naturen här i Skåne och idag har jag och min handledare, Maria, varit på de mest fina platser. Det är lite charmen med hemsjukvården att man får se så mycket. På så många olika platser. Idag har vi varit bland fin natur, små stigar, pittoreska byar, slott, rapsfält och bokskogar. Vi stannade till och med på ett litet gårdskafé och åt frukost. En "Bullefika" (bara namnet var ju så skånskt och gulligt!)- fralla, ost, smör, marmelad - 13 kr. Och kaffe,10 kr. Okej. KÄNDES HYFFSAT VÄRT.
I en underbar miljö dessutom.
Imorgon är det endast 14 dagar kvar till min examen. Kan ni fatta det? Snart är det över och jag går ut som legitimerad sjuksköterska. Är så glad inombords.
Trevlig och solig kväll er kära vänner!!
Kram
I´m walkin´n on sunshine!
En av alla fina miljöer jag promenerar bland.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback