En INTENSIV dag!

Publicerat: 2012-03-20 Kl: 20:39:00 | I kategori: Min dag

MEN JAAAA! Va kul det var idag!! Nu känns det verkligen som jag börjar närma mig det jag vill hålla på med. Gick med en fantastiskt bra sköterska idag, som hade två specialiteter : Narkossköterska & Intensivvårdssköterska. Grymt att vara utbildad till båda! Med andra ord var han fantastiskt duktig. Jag imponeras verkligen av sånt. Han visste typ..allt.
Och gissa om jag frågade? Är ju så intresserad av området, så jag var värsta svansen och ville veta allting. Jag fick även göra ganska mycket också, vilket var kul!
Jag blev positivt överraskad av jobbet på IVA, trots att det är "lugnare", man har en max två patienter att ansvara över som sjuksköterska, så är det mycket ändå. Eftersom dom vårdas på en intensivavdelning så är dom ju rejält sjuka och behöver mycket vård och fullständig övervakning.
Och det är det verkligen, dom har koll på ALLT. Precis allt. Hur coolt som helst egentligen. Dom kan i princip i vilken sekund som helst se exakt hur patienten mår eftersom dom är uppkopplade till diverse maskiner osv. Temperatur och exakt blodtryck visas på stora skärmar genom en kanyl i en av patientens artär.
Alltså jag bli som ett litet barn och fascineras som få, skulle kunna skriva en uppsats här....men besparar er med det :) Inte alla som tycker det är lika intressant!
Som ni förstår så längtar jag redan tills imorgon! Jobbar kvällen, och ser fram emot en hääärlig sovmorgon.
Däckade duktigt när jag kom hem, 1 timme rakt av! Mycket intryck idag.
Trots att jag varit väldans trött gjorde jag riktigt goda biffar till middag. Vet ni vad som är gott att ha i (förutom en massa kryddor, salt, VITLÖK, matlagningsgrädde) - kanel! Det är sant, lite grann blir kanoners! Prova och återkom :)
Hinner med att plugga lite, tillsammans med kaffe och....lite (?) mörk choklad. Det får avsluta min fina dag!
Kram!!!
Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

Vilken dag. Låter som att du fått vara med om mycket och sett en hel del. Vilket jobb det verkar vara på IVA, helkoll på allt, känns tryggt att veta om man en dag skulle hamna där.

2012-03-21 @ 09:15:34
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: SysterMalin

Ja det var verkligen en mycket givande dag!

Imponerades duktigt av deras arbete, som sagt kan ju vara bra att veta vilken otrolig vård man får där. Men nu ska vi inte se till att hamna där :) Ha en fin dag!

2012-03-21 @ 12:50:42
URL: http://systermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback