Stockolm Marathon - bilderna

Publicerat: 2012-06-20 Kl: 22:02:24 | I kategori: Träning & Motivation

"I vidrigt väder - men löparna klarade maran.
Det hade inte gått att hitta en vidrigare dag att genomföre ett maratonlopp än denna lördag. Kvicksilvret var nere på tre grader strax efter start och kröp sen upp till fyra. Vinden låg på runt tio meter/sekund med kastbyar upp till 18 m/s. Lägg på ihällande regn på det och vi får 16 000 genomfrusna löpare. 
– Det har inte varit likt någon annan dag, sammanfattar Christina Wahlstedt, ansvarig för sjukvården på ASICS Stockholm Marathon.
– Vi har fått ta hand om många kalla och nedkylda, ända ner till 30 graders kroppsvärme. Vi har tömt alla lager på filtar"
/Stockholmmarathon.se
 
"Det sägs att det var den kallaste maran på 25 år. Många elitlöpare var eniga om att det var den värsta mara de varit med om".
/Svd.se
 
"Vi från Marathonfoto vill passa på att gratulera alla löpare som sprang Asics Stockholm Marathon. Att passera mållinjen i ett marathonlop är alltid en stark prestation. I det vädret som rådde i år är en extra stark prestation".
/Marathonfoto.se
 
 
Laddad, glad, peppad, TORR, och ser hyffsat normal ut. Nu kör vi wohoooo!!
 
Verkligheten efteråt.
Detta bjuder jag på. Ser förjäklig ut..men en bild säger mer än allt.
Varsågoda- SÅ HÄR KÄNDES DET. :)
Lite mellantider. Genomsnittsfarten var 05.51 min/km.
Sluttid 4.06.42.
Kram, fira, pusta ut, älskade medaljen i handen
och sedan en stor SKÅL när vi väl var hemma!!!
Återhämtning deluxe dagen efter. GODARE middag på Vapiano med Bästa vännen - Mona och Anna.
Drömmer fortfarande om deras cheescake med vit chokladmousse och lemon curd....
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken härligt inspirerande blogg du har! Jag springer en hel del själv sedan ung två år tillbaka. Har sprungit ett tiotal millopp samt halvmaran förra året. (ska även springa den i år igen i september) Och nästa år är tanken att jag ska utmana mig själv och göra en mara. Och dina inlägg är minst sagt uppmuntrande och jag blir ännu mer sugen :) Stark att klara det under de förhållanden som var i år! Förhoppningsvis blir det lite bättre nästa år :)

Svar: Hej Malin!! Vilken fin kommentar! Tack snälla du. Blir jätteglad om jag kan inspirera. Roligt att du springer! Jag hör ju redan nu att du är förberedd med alla dom loppen i benen. Klart du ska göra det! Haha, ja vi får verkligen hoppas att vädret blir bättre. Allt är bra, om det inte var som i år :) Nu får du hålla mig uppdaterad hur det går framöver. Glad midsommar och varmt välkommen hit Malin!
SysterMalin

2012-06-20 @ 22:28:41
Postat av: Katarina

Härliga bilder Malin! Tack för att du bjuder på dom :)

Svar: Tack så mycket!! Blir du påmind..? Glad midsommar!! Hoppas du får en trevlig helg!
SysterMalin

2012-06-20 @ 23:02:10
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Karoline

Är så IMPONERAD av alla som sprang! bra jobbat

Svar: Tack så mycket duktiga du ;) nästa år är det din tur!! Trevlig midsommar!!
SysterMalin

2012-06-21 @ 08:48:17
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Alec

ja, vilken fin blogg du har Malin och återigen: FANTASTISKT BRA gjort utav dig!! :=))
Är sjukt imponerad och undrar om jag ens hade orkat halvvägs, har ett dilemma med den mentala biten när det börjar att gå trögt och göra allför ont...
Snart dax för en runda hoppas jag? Har du anmält dig till årets Startskott?? Sista anmälningsdag är ju nästa vecka och Malmä HalvMarathon går ju av stapeln en månad senare..Jag kommer själv att springa båda tänkte jag...Sen om du har lust/tid så på Onsdag tänkte jag hänga på Elin Iversen och Johanna Sjöbäck en runda till Åhus på morgonen vid 9 tiden..Få se om jag hänger med hela vägen elr vänder och kör ett x-tra långt pass..De tar nog bussen hem skulle jag tro.I annatfall så HÖR bara av dig :=) Trevlig Midsommar// Kram Alec

Svar: Heeej Alec!Välkommen hit :) Tack så mycket.. så är snäll du! Det är jag övertygad om. Vem var det som sprang gbg-varvet på 1.40? DU VA? :) Du har det i dig, har jag ju sagt till dig! Jag ska se till att det blir en marathonlöpare av dig :) Klart vi måste springa snart! Jobbar nog på onsdag tyvärr. Men gärna en annan dag, jag hör av mig! Tänkte springa båda loppen. Än så länge jobbar jag när startskottet är, men hoppas på att kunna byta till ett dagspass. Och Malmö är ju given :) Vill slå min 1:47 där tänkte jag. Får väl ta rygg på dig då :) Önskar dig också en härlig midsommar!!! Kram
SysterMalin

2012-06-21 @ 20:21:25
Postat av: Sofia

Jäklar vad bra jobbat! Fantastisk tid och en grym prestation. Jag är så imponerad av alla som tog sig runt denna dag. Jag var i Stockholm den dagen och hade fullt sjå med att springa in och ut i affärerna för att slippa helvetesvädret. Så jag vet hur kallt, blött och blåsigt det var! Igen, grymt bra jobbat!

Svar: Hej!! Tusen tack för dom fina orden! Så glad jag blir!! Då kände även du av det beryktade vädret. Vädret from hell! Hoppas du har haft en jättefin helg! Må gott!!
SysterMalin

2012-06-23 @ 14:17:29
URL: http://borninmay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback