Söndagsblues

Publicerat: 2012-06-17 Kl: 19:05:39 | I kategori: Min dag

Om ni blev berörda när ni läste mitt senaste inlägg om Stockholm Marathon, så blev jag berörd av era inlägg- Tack!
Jag vet ju att ni alla vet hur det är att kämpa och träna hårt.
Har jobbat färdigt för denna vecka och avslutade med en helg. 6 dagars jobb, lika bra att gå ut hårt :)
Hur känner jag nu efter en vecka på det nya jobbet? = NYFÄRDIG
Men har i slutet av veckan fått många bitar att falla på plats, har under de senaste två dagarna gått mycket själv och helt haft hand om mina patienter.
Känner stor skillnad från i måndags, då jag kände lite smått kaos. Känslan var då "kul att man har pluggat i 3 år utan att kunna någonting" - ungefär. Men...dagarna har gått, jag har fått lite distans och tid att reflektera, och man kan ju mycket mer än vad man tror. Sedan känner jag att detta är helt rätt yrke för mig. Jag tycker verkligen att det är roligt.

Mina erfarenheter som undersköterska på akuten, har jag mycket nytta av här känner jag. Man har en användbar klinisk blick, där man ex. ser vad som är ett akut tillstånd samt hantera ett högt temop, utan att tappa fokus. 

Planen efter jag slutat var att träna, men jag kände "stopp och belägg", du behöver sova. Sagt och gjort, lyssnade tack och lov på mig själv. Så jag däckade 1,5 timme. Ätit middag och nu är kvällens syssla att baka knäckebröd. Skönt att bara vara.
Hoppas eran helg varit bra?
Kram!!
Kommentarer
Postat av: Camilla

Min helg har precis som din varit full med jobb, kändes dock helt okej eftersom ja nu har fem lediga helger framför mig (brukar jobba varannan).
För mig blev de lite träning efter jobbet idag, däremot får nog diskberget vänta tills imorgon.. för här behövs också sömn snart.
Baka knäckebröd låter gott, kanske ja borde testa:)

Svar: Härligt! 5 ledig helger, och en sommar som väntar. Himla fint det du! Då har du också samlat lite kraft ikväll då. Men du var duktigare som fick in ett träningspass... min träning får väl vara lite städning här hemma i så fall :) Ja prova det! Enklaste i världen, ska lägga upp receptet till er!
Ha det fint imorgon!!
SysterMalin

2012-06-17 @ 20:46:01
URL: http://millastraning.blogg.se
Postat av: Challe

Känslig som man är just nu så kom det en tår när jag läste ditt inlägg om maran :)

jag ses jätte gärna i veckan, har de rätt lugnt på jobbet nu framöver så vi ska nog hitta en dag:) ringer dig!

kram

Svar: Fina Challe <3Jag har det också lugnare, då jag startade med en brakvecka!
Vi hörs av. Grattis igen!!!!!!!!!!!! :)
kram kram
SysterMalin

2012-06-17 @ 21:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback