Vart är min energi?!!!!!!!!!

Publicerat: 2012-07-15 Kl: 11:08:19 | I kategori: Min dag

Hej vänner!
Hoppas att ni har en fin helg. Här är det sol, underbart!!
 
Är glad för att denna vecka är över och att jag nu har två lediga dagar framför mig. Har otroligt mycket på jobbet. Mycket övertid och full fart hela arbetsdagarna igenom. Har blivit många 4-5 timmars sömn nätter. 
Ser fram emot att åka hem till familj och barndomsvänner om två veckor. Låta mamma pyssla om mig. Ta långa promenader med våran hund. Andas fjälluft. Flänga runt på festival. 
 
Är bara trött. Känner tyvärr ingen större ork. All energi går till jobbet, där jag är skärpt och fokuserad. Men däremot helt tömd när jag väl är hemma. Hade ett riktigt tufft pass igår kväll, av många anledningar. Och kände mig för första gången ledsen när jag gick hem.
Att vara sjuksköterska innebär mer än man kan föreställa sig.
 
Det är då man känner att man har äkta vänner omkring sig, när man ringer Petra 23.30 för en timmes samtal och peppning. Tack vännen!
 
Inte meningen att vara negativ.. men det går ju upp och ner för alla. Vilket innebär att jag inte befinner mig i någon särskilt unik situation.
Jag är ingen person som måste hålla någon fasad uppe utan är mig själv, såväl på bloggen som i verkliga livet.
Är av naturen positiv, så jag behöver bara lite (läs:MYCKET) sömn och egentid, möjligen ett löppass så är jag back on track. 
Njut av söndagen och gör bara det ni känner för! (om det är möjligt!)
KRAM
 
 
Ska bara ta hand om mig själv idag!
Hoppas ni gör detsamma!
Kommentarer
Postat av: Petra

Whenever you call älskade syster Malin! Du är bra, glöm aldrig det!

Svar: och du är bäst gumman!!!
SysterMalin

2012-07-15 @ 11:29:02
Postat av: Li

Känner igen känslan, men det vankas ju semester så håll ut, det kan bara bli bättre ;)
Kram

Svar: Ja om två veckor får jag åka hem i ett par dagar, längtar!Sköt om dig! Kram
SysterMalin

2012-07-15 @ 13:10:39
URL: http://smileyouarealive.blogg.se/
Postat av: Pappa

"Har man inga dåliga dagar, kan man inte glädjas åt de bra dagarna" Jag längtar efter att få träffa dig/KRAM

Svar: Så sant min far. Längtar efter er också! Snart är det dags :) KRAM
SysterMalin

2012-07-15 @ 13:45:26
Postat av: Karoline

Du har så rätt, livet går upp och ned. Hoppas att du mår lite bättre i morgon.

Svar: Tacks snälla, känns bättre idag. Som sagt och ner för alla! Hoppas att du mår bra!
SysterMalin

2012-07-15 @ 14:44:01
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Emelie Ev

Stor kram till dig!!

Svar: Tack vännen! Och en stor kram tillbaka!!
SysterMalin

2012-07-15 @ 18:09:59
Postat av: KIKKI

Det går inte att alltid vara på topp! :) Hoppas du får ta igen lite förlorad sömn och får lite ledighet så känns det säkert bättre sen :) Kram!!!

Svar: Nee.. :) Tack söta du! kram
SysterMalin

2012-07-15 @ 18:26:02
URL: http://kikkiiii.blogg.se
Postat av: sandralinneas

Vad fint att titta in på en ny blogg och mötas av en sådan här text. Inte för att det någonsin är roligt att höra att någon har det tufft på något vis, men för att man (du) vågar skriva det istället för att bara vinkla allt som att livet alltid går som en dans. I bloggar möter man ju oftast bara den sidan av människors liv annars. Jag ska inte skriva mer om det för att inte trassla in mig, jag tror du förstår vad jag menar ändå.

Jag skulle egentligen svara på frågan i din kommentar i min blogg, som jag blev väldigt glad över att hitta där! Jag läser lärarprogrammet och till hösten kommer jag läsa engelska och matematikinlärning. Att läsa sommarkurs låter finare än det är, det är bara en ursäkt att få läsa skönlitteratur även om solen skiner, och få betalt för det.. det tackar i alla fall inte jag nej till (jag låtsas inte om den där biten som går ut på att man så småningom ska betala tillbaka en massa till csn igen ;))

Nu ska jag kika runt lite mer i din blogg :)

Svar: Jag förstår precis vad du menade. Du lyckades inte virra in dig, som det är lätt att göra när man menar väl :) Tack så mycket hur som helst! Jag är mig själv, så svårt annars.. Roligt att du pluggar, du verkar flitig!! Kul att du ska bli lärare! Inom vad?
Hoppas du hittade nått roligt här inne, du är i alla fall varmt välkommen hit Sandra!
SysterMalin

2012-07-15 @ 19:40:14
URL: http://sandralinneas.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag förstår precis hur du känner! Vi har ju ett yrke som det inte bara är att "släppa" när man går därifrån. Jag tycker du gör helt rätt, tillåter dig att känna dig ledsen och inte trycker bort det. Och att prata av sig och få peppning är guld värt. Man blir lite mer luttrad med tiden, men aldrig helt. Och det ska man inte bli heller. Den dagen man är oberörd inför jobbiga händelser som gäller människor är det dags att byta jobb. Så känner jag iaf. Ha sköna lediga dagar nu. Är övertygad om att du är en toppenbra "syrra". Kram!

Svar: Jag vet att du gör det Malin, och det känns så bra. Du vet vilka känslor man kan ha efter ett arbetspass. Precis, inte bara att släppa det när man är hemma. Vanligtvis brukar jag kunna göra det, men ibland är det svårare. Vi möter ju många öden.Är säkert som du säger, man blir mer "härdad" med tiden - utan att för den skull bli känslokall. Då är det som du skriver, inte rätt längre.
Tack det ska jag, har haft det lugnt och skönt. Precis som jag ville. Skulle precis ut och cykla nu, när himlen öppnade sig.. Ligger i soffan med bok och choklad istället :) Inte dumt det heller! Hoppas att du har det bra! Skäms lite, men har du/ska du eller har du haft semester..? Du har säkert sagt det.. Tack för de fina orden!! Är övertygad om att du är det också. Verkligen. Kram
SysterMalin

2012-07-15 @ 21:14:55
Postat av: Katarina

Nej, man kan inte alltid vara på topp. Om du visste vad jag lider av att inte ha energi. Har varit sjukskriven ett tag nu och jag är helt ärligt uttömd. Vill inget annat än att träna, men orkar inte någonting. Maran var som sagt var ett måste. Det sista jag ville ge avkall på. Nu vill jag bara bli pigg och att allt ska fungera igen.

Ibland är livet så här. Man får ge sig den tiden och prioritera sig själv lite. En promenad är bättre än inget alls. Sova bättre än att träna om man är helt slut. Du kommer igen ;)

Kram

Svar: Jasså det visste jag inte. Då skickar jag energi till dig! Känner mig dum nu som klagar. Shit va bra gjort av dig att du sprang då. Nu blir jag ännu mer imponerad! Du är så duktig. Precis, man ska prioritera sig själv och känna efter vad man egentligen mår BÄST av. Exakt, all träning är bra träning. Den bästa är bekant den som blir av.
Tack- det gör jag. Har vilat dessa dagar och tagit det lugnt.
Hoppas att du också får di energi igen!!

kram
SysterMalin

2012-07-15 @ 22:56:38
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback