God kväll!

Publicerat: 2012-07-03 Kl: 23:03:09 | I kategori: Min dag

Andra dagen. Det gick också jättebra.
Känns som om man håller andan tills hela ens arbetsdag är över.. :)
Kom precis hem, fikat, hoppat in i duschen och redo för sängen.
Skönt med sovmorgon i morse, sedan lite fix i lägenheten innan det var dags att dra sig mot jobbet. 
 
Blev ett intervallpass på löpbandet igår kväll. Alltså - HEJ SVETTEN. Det rann och det existerade i princip ingen torr fläck på mina kläder. Det gillar vi! Faktum var att det inte var lika tungt som jag förväntat mig, då jag har varit väldigt sparsam med löpningen de senaste veckorna. Hade bra tryck i benen, kom inte upp i samma hastighet som innan. Men inte långt därifrån. Det var godkänt!
 
Jag funderar och funderar på fredag. Då är det ett stadslopp här i Kristianstad på 10 km, som jag sprungit de 3 senaste åren. Vet inte riktigt hur jag ska göra, känner mig inte så sugen eller motiverad. Men har under dagen fått en massa glädjande sms med vänner som ska springa... Slutar 16 och starten brukar vara 18.30 så jag hinner ju minst sagt. Ska sova på saken. Ska springa imorgon igen, får se min status då.
 
Dags att kliva upp tidigt igen imorgon. Kl 05.15 ringer alarmet. Har köpt lite ny frukost, så det blir nog inte lika svårt... måste ju muta sig själv med något :)
Sov gott!
Kram
 
Kommentarer
Postat av: Katarina

Det blir nog så att du springer ;)
Så svårt att motstå alla utmaningar. I alla fall för mig..
Jag har inte riktigt trycket i benen ännu. Känns frustrerande, men jag har ju inte repat mig sedan februari helt. Får ta en dag i taget.

SÅ härligt att få jobba med det man brinner för. Vad jobbar du på för avdelning? Kanske har läst det, men glömt.
Jag jobbade ju som USKA förut. Tröttnade efter 10 år, men vissa saker saknar jag ännu.

Svar: hm...ja säkert :) När det väl närmar sig brukar jag bli sugen. Första gången jag känner så här.. Du, det hade inte jag heller förra året efter maran. Du har inte börjat för tidigt då? Är lite skillnad detta året, vet inte varför. Precis, ta en dag i taget. Kanske pausa lite från löpning (trist, jag vet!) och köra nått annat så att benen kommer igen?

Tycker också det känns kul! Ingen fara, man kan inte hålla reda på allt. Jag jobbar på en akut kirurgvårdsavdelning (KAVA). Så du har varit undersköterska. Kul! Då känner du kanske igen dig när jag beklagar mig över arbetstiderna ibland :)
Ha en bra kväll, hoppa benen är pigga idag!
SysterMalin

2012-07-03 @ 23:32:40
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Daniel Vilhelmsson

Skönt o höra att det gick lika bra idag och att löppasset gick bra :)
Sov gott...

Svar: Tack Daniel! Hör av mig om fredag. Ska ut nu en sväng. Ha en bra kväll! kram
SysterMalin

2012-07-03 @ 23:32:51
URL: http://physis.se
Postat av: Katarina

Jag gillade inte tidiga mornar, tyckte det var trist att jobba sommarkvällar.. Jobba helger då alla var lediga. Julaftonkväll, midsommar, nyårsdagen morgon. Ja, du förstår ;)
Och det går bättre med löpningen nu. Jag försöker ta det lugnt och inte pressa så hårt. Kör powerwalk så ofta jag kan så jag håller igång benen då jag inte springer.

Svar: Jag förstår precis. Ändå har jag utbildat mig till det :) haha! Alla i ens omgivning får anpassa sig efter en själv, när man ska göra något...Skönt! Du är så duktig! Jag är "snart" tillbaka med!
SysterMalin

2012-07-04 @ 20:42:15
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback