Hemlängtan

Publicerat: 2012-02-22 Kl: 22:24:57 | I kategori: Min dag

Totalt slut blir man om man går på Challes pass... Oh my! Men det är så jäklarns skönt. Bra där :) Längtade hem, eftersom jag var helt utsvulten, väntade min goda lax på mig.
Pratade med pappa en lång stund innan. VILKEN HEMLÄNGTAN JAG HAR.
Kan bli alldeles till mig när jag tänker och hör hur det är i Östersund nu. "Snövallarna längs vägen är högre än mig..." JAJA tack det räcker! :)
Älskar vårvintern och klimatet där. Älskar staden och livet i norr. Det har kommit mer och mer senaste tiden. Kanske blir att jag flyttar hem snart? Då vet jag att en person blir extra glad, mamma! (Hon erkände när jag pratade med henne sist, att hon tittar på lägenheter i smyg till mig, haha!)
Jag har ju bott ifrån Östersund i 9 år nu.. så mitt norrländska hjärta börjar att klappa!
Men samtidigt så tycker jag så mycket om Kristianstad och mitt liv här. Mina fantastiska vänner, (som jag i och för sig vet att jag alltid kommer att ha), sommaren, dansen.. ja mycket!!
Nu har jag en underbar sommar i alla fall att se fram emot. Ett steg i taget.
Så här underbart hade jag det på nyårsafton. I underbart väder åkte jag och mamma längd i solen.
Att åka längd i skogen, alldeles tyst och stilla, ingen tidtagning utan man åker tills man känner att man är trött, frisk luft och bra glid. Så fantastisk känsla i kroppen. Är nog bland det allra bästa jag vet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback