Det rullar på

Publicerat: 2012-04-10 Kl: 19:36:00 | I kategori: Min dag

Hejsvejs!
Lämnar en kanonhärlig påsk bakom mig, även om den kanske inte riktigt blev som den brukar vara. Blev åter igen påmind över hur man inte ska ta livet för givet!
Tänker på dig och din änglavakt. Håller tummarna för vägen tillbaka och ett snabt tillfrisknande.
Har ju uppdaterat mig lite under helgen, så ni har haft lite koll på mig.
Samlat kraft och energi hemma hos min underbara familj som jag tycker så mycket om!
Sitter åter på tåget igen, tillbaka till skåneland. Har varit två spännande tågresor denna påsk. Har ju sagt tidigare att jag har megatentan på fredag, på hela utbildningen. Perfekt tänkte jag, då kan jag ju plugga på tåget. ELLER HUR tänkte mina medresenärer. På vägen upp hamnade jag i en hysterisk familjevagn...
Och nu då, bokade 1:a klass tillbaka. Lugnt och skönt? Visst, om man vill höra en dams HELA LIVSHISTORIA. Från uppväxt i Byskogen, skolgång, kärlek, sina 5 barns liv, arbete och flytt till Västerås....puh! Om hon satt bredvid mig? Nej, nej! Typ 5 RADER FRAMFÖR MIG. Jo tack, hon pratade (läs: skrek) väldigt tydligt. Nåja... det pågick till Stockholm. Kan ju inte bli värre från Stockholm- Malmö. Jodå, nu är det som om man samlat alla i "Familjen annorlunda" i en och samma vagn..haha! Ungar, föräldrar, leksaker, ljudvolymer, hysteri.. och jag. Och mina böcker. Lyckas ändå läsa, det ni! Tur att man kan fokusera ändå :)
Om någon timme är jag i alla fall framme, härligt. Köpte "middag" på centralen, totalt osugen på mat. Gladeligen gick jag in i Icas nya lilla butik. Jättetrevlig och fräsch. Blev en lax-wrap med avocadoröra, en smoothie och en burk med turisk youghurt med honung och nötter/torkad frukt. Jippie, sånt som jag älskar. Har även mumsat på lite "rester" av påskäggen..
Shit va godis och andra trevligheter jag har ätit denna helg. Det är ju det man ska göra, men nu får det vara bra...till helgen i alla fall :)
Ska fortsätta att plugga lite nu, hoppas veckan startat bra för er!!
Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback